האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

מנהל ציבורי – הדור הבא: תמורות ואתגרים ניהוליים בדרך לעיצובו של מגזר ציבורי מודרני

סיכום בעברית בהיקף 1273 מילים, של המאמר:

ויגודה-גדות, ע. (2007). מנהל ציבורי – הדור הבא: תמורות ואתגרים ניהוליים בדרך לעיצובו של מגזר ציבורי מודרני, המרחב הציבורי, 1, 57-88.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

מנהל ציבורי - הדור הבא: תמורות ואתגרים ניהוליים בדרך לעיצובו של מגזר ציבורי מודרני
ויגודה-גדות, 2007

רקע
רק לפני כמאה שנים החל העיסוק הפורמאלי בסוגיות שונות הקשורות למינהל ציבורי, אולם בפועל מדובר בסוגיות הקשורות לניהול ענייני השלטון וחיי האזרחים כבר מאות בשנים. המורכבות של התחום נובעת לאור העובדה שקיימים לא מעט מונחים, מושגים ותחומי עיסוק שונים בהקשר של מינהל ציבורי. יש אשר קושרים את המינהל הציבורי לסוגיות של מדיניות, יש לשלטון ויש בהקשר לניהול. בעידן הנוכחי נדמה שהמורכבות הרבע של תחום מדע המינהל הציבורי נעוץ דווקא בהיותו תחום "בין תחומי". זאת הסיבה שאלי קיים קושי להגדיר אותו באופן ברור. כיום, נדרשות מערכות ציבוריות לעמוד בלא מעט לחצים, החל מאזרחים, דרך סוגיות כלכליות ופיננסיות וכלה בהשפעות גלובליות ותרבותיות. למרות שבמהלך השנים נדרש המינהל הציבורי להתמודד עם אותן הסוגיות, הרי שהעידן הנוכחי נחשב למאתגר במיוחד.

רקע היסטורי ומצב הדיסציפלינה
מדינות מודרניות רבות הגיעו ללא מעט הישגים בתחומים רבים ומגוונים, כאשר לחלק ניכר מאותם הישגים, בין אם באופן ישיר או עקיף, שייך המגזר הציבורי, אשר היווה חלק מאותה תשתית למשק כולו, תוך תכנון סדר היום הלאומי שדרש את אותה התקדמות. תורת המנהל הציבורי לא החלה רק בעידן המודרני, אלא היא הולכת אחורה בשנים אל אימפריות גדולות אחרות, החל מהאימפריה הרומית, דרך האימפריה העות'מנית, הפרסית ואחרות. על התרבויות הללו, נדרשו להתמודד עם בעיות ודילמות מנהליות דומות לאלו שנדרשות להתמודד גם המדינות המודרניות, כיצד להשיג יעילות ותכליתיות של גופי המנהל הציבורי ומערכות השלטון? כיצד להגיע ליעדים הקשורים התפתחות האוכלוסייה, ההשכלה ורמת החיים? כיצד לשמר יציבות שלטונית על אף הכוחות והאינטרסים המנוגדים בחברה?
במהלך המאה ה-20, חלו שינויים משמעותיים בתחום המינהל הציבורי הנובעים בין היתר...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^