האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

לחשוב מחדש על החינוך: המודל הפדגוגי של מתיו ליפמן

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 589 מילים, של המאמר:

Elicor, P. P. E. (2016). Rethinking Education: Matthew Lipman’s Pedagogical Model. Tambara, 33(1), 43-58.‏



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

לחשוב מחדש על החינוך: המודל הפדגוגי של מתיו ליפמן
Elicor, 2016

הטענה המרכזית במאמר היא שהפרקטיקות הפדגוגיות המבוססות על מודל המסירה יוצרות ניוון בקרב הסטודנטים. הפתרון המוצע הוא השיטה הפדגוגית של ליפמן- פרדיגמה רפלקטיבית מבוססת חקירה הנעשית בתוך קהילת חקר. בהמשך המאמר נערכת השוואה בין הפרדיגמה הסטנדרטית נורמטיבית (Standart Paradigme of Normal practice) לבין הפרדיגמה הרפלקטיבית של החשיבה הביקורתית (Reflective Paradigme of Critical practice).
הפרדיגמה הסטנדרטית-נורמטיבית, אשר מתחברת גם למושג החינוך הבנקאי של פריירה, מתבססת על כמה הנחות יסוד. חינוך מורכב מהעברת ידע, ידע הוא על העולם והעולם הוא חד משמעי ולא מסתורי, הידע מפוזר לתחומי דעת שונים אשר אין ביניהם חפיפה, תפקידו הסמכותי של המורה הוא חיוני ולבסוף, התלמידים לומדים באמצעות "ספיגה" של מידע.
לעומת זאת,...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^