האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

טיפול באמנות קבוצתי אינטראקטיבי והשימוש שלו בהכשרה ובטיפול. פרק 3: גורמים מרפאים בקבוצות / דיאן וולר

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1948 מילים, של הפרק:

Waller, D. (2014). Curative factors in groups. In: Group interactive art therapy: Its use in training and treatment (pp. 39-44). London: Routledge.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

טיפול באמנות קבוצתי אינטראקטיבי והשימוש שלו בהכשרה ובטיפול. פרק 3: גורמים מרפאים בקבוצות / דיאן וולר
Waller, 2014

פרק זה עוסק ביתרונות הייחודיים והגורמים המרפאים בקבוצות אינטראקטיביות, במטרה לענות על השאלה: מדוע להביא טיפול באומנות לתוך הקבוצה, ומה היתרונות והקשיים הנובעים מכך?

מבוא
ישנם מספר מאפיינים של פסיכותרפיה בקבוצות שבאופן כללי רוב העוסקים בתחום מציינים את הפוטנציאל המרפא:
לתת מידע ולשתף במידע: קורה בשלבים הראשונים של קבוצה חדשה כשחברי הקבוצה מביאים מידע אודות עצמם והמטפל עוזר להבין את מטרת הקבוצה. במיוחד שמצופה מחברי הקבוצה ליצור אינטראקציה, לשתף במחשבותיהם ורגשותיהם, ולתת משוב הדדי כנה ככול האפשר.
יצירת תקווה: חשוב שחברי קבוצה חדשים יחוו ששווה להצטרף לקבוצה ושאחרים נתרמו מכך. בדרך כלל חברי קבוצה וותיקים יחנכו חבר חדש ויצביעו על התפתחות חיובית ועל שינויים חיובים שקרו ליחידים או לקבוצה. בדרך כלל הוותיקים יתנו לחדשים את תחושת הערך של הקבוצה – למרות שבמקרים מסוימים חבר שכועס על המנחה או על הקבוצה יפחית בערך הקבוצה בניסיון ליצור תת קבוצה כנגד המנחה. מצב זה דורש התערבות של המנחה או עדיף של חברי קבוצה אחרים.
מטופלים עוזרים לחברי קבוצה אחרים: בהתחלה המטופלים מתקשים לחוש שהם יכולים לקבל עזרה ממטופלים אחרים, ורווח החשש שהם יהיו מושפעים בצורה שלילית מהבעיות של מטופלים אחרים ולכן, מצפים מהמנחה "לספק את התשובות". בהדרגה הם מוצאים שהם יכולים לסייע ולקבל סיוע ממטופלים אחרים. כמובן זהו תפקיד המנחה לעודד התרחשות זו, ולא להחזיק בפנטזיה להיות מנחה כל יכול.
מטופלים מגלים שאחרים מתמודדים עם אותן בעיות וחרדות והם לא לבד עם הבעיות שלהם: ייתכן שמשתתף בקבוצה כבר התגבר על הקושי המסוים הזה ויכול לתת תקווה שיכול להתרחש פתרון או שינוי לבעיה.
הקבוצה הקטנה משמשת כר לשחזור יחסי המשפחה: משתתפים יכולים להשתמש אחד בשני כדי לעבוד על רגשותיהם כלפי אחים, אחיות, אימהות ואבות. אחד היתרונות הגדולים של קבוצה בהשוואה לטיפול פרטני נמצא בהיווצרות של מרקם יחסים. כך מתרחש ריבוי של העברות (טרנספרנס), ואלו ניתנים לבחינה. קבוצות בינוניות וגדולות נוטות לשקף ולהדהד את הקהילה או את הקבוצה החברתית הגדולה.
קתרזיס (הטהרות על ידי שיקוף): כשחבר קבוצה משתף ברגשות ומחשבות שעד כה הסתיר, במשאלות ופנטזיות שעד כה התבייש בהם, או משחזר בקבוצה אירוע טראומטי מחייו, אלו יוצרים בדרך כלל הקלה גדולה. במקרים רבים זה מוביל לווידוים דומים של חברים אחרים וגורם ליצירת קרבה בין חברי הקבוצה.
אנשים לומדים בקבוצה איך להתנהל עם אחרים ומקבלים על כך משוב. הם יכולים להתאמן על דרכי התנהלות שונים בתוך מרחב מוגן, לשם כך נחוץ שהמשתתפים לא יחששו מנקמה על ידי חברי קבוצה מחוץ לקבוצה. ולכן...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^