האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

חקירה של הבנת השפה האנגלית, שטף הקריאה ותפקודים ניהוליים של מתבגרים דו לשוניים דוברי ספרדית-אנגלית עם קשיי קריאה

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 758 מילים, של המאמר:

Weaver, A., & Kieffer, M. J. (2022). Exploring the English Language Comprehension, Reading Fluency, and Executive Functions of Spanish-English Bilingual Adolescents with Reading Difficulties. Reading & Writing Quarterly, 38(3), 233-252.‏



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

חקירה של הבנת השפה האנגלית, שטף הקריאה ותפקודים ניהוליים של מתבגרים דו לשוניים דוברי ספרדית-אנגלית עם קשיי קריאה
Weaver & Kieffer, 2022

המחקר בוחן הבדלים בהבנת השפה, בשטף הקריאה, ובתפקודים ניהוליים (פונקציות ניהוליות), בקרב בני נוער דו-לשוניים דוברי ספרדית-אנגלית, עם קשיים בקריאה. המחקר הנוכחי בוחן תלמידים דו-לשוניים שסובלים בקשיים כלליים בקריאה (general reading difficulties – GRD) ומקשיי קריאה ספציפיים (specific-reading comprehension – S-RCD). זהו מחקר אורך שבוחן גם את התמשכותם של קשיים אלה לאורך זמן, בין כיתות ו'-ח'.

הבנת שפה
גם תלמידים עם GRD וגם תלמידים עם S-RCD מראים קשיים בהבנת השפה. תלמידים עם GRD בדרך כלל בעלי אוצר מילים מצומצם יותר בהשוואה לתלמידים ללא GRD, אך מעט יחסית מחקרים בחנו את האופן שבו S-RCD מתבטאת בקרב נערים דו-לשוניים.

שטף הקריאה
שטף קריאה בעל פה מתאר את היכולת להפוך טקסט כתוב לדיבור, ודורש תיאום בין מיומנויות שונות. מחקרים הראו כי שטף הקריאה מתבטא באופן שונה בקרב תלמידים עם GRD לעומת תלמידים עם S-RCD, וכי הבדלים אלה...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^