האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

הצמיחה העירונית של אזור המטרופולין של סאו

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1436 מילים, של המאמר:

De Lima, G.  & Rueda, V. (2018). The urban growth of the metropolitan area of Sao Paulo and its impact on the climate. Weather and Climate Extremes, 21, 17-26.

 



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל
הצמיחה העירונית של אזור המטרופולין של סאו
de Lima et al., 2018

תקציר
המאמר עוסק בניתוח אקלימי וגיאוגרפי של אזור המטרופולין של סאו פאולו בברזיל. בעשרות השנים האחרונות, אזור זה עבר שינויים משמעותיים בקצב ההתפתחות העירונית וגידול האוכלוסייה, ותהליכים אלו השפיעו במידה רבה גם על שינויים אקלימיים שהתרחשו באזור. מטרת המחקר הנוכחי היא לבחון את השינויים שהתרחשו באזור בכמות המשקעים ובטמפרטורה בין השנים 1933 עד 2015, ולבחון את הקשרים שבין שינויים אלו לבין ההתפתחות העירונית שהתרחשה באזור גם מבחינת תשתיות, בנייה, פיתוח תעשייתי, וגם מבחינת כמות התושבים. הדגש בבחינת קשרים אלה הוא על השינויים שגורמת ההתפתחות העירונית על פיזור הצמחייה ומבנה הקרקע באזור, כאשר התפתחות עירונית מביאה לדילול צמחייה והחלפה של אזורי צמחייה ירוקה בחומרים אחרים כמו אספלט שיוצרים משטחי קרקע אטומים, משפיעים על מבנה הקרקע, ומשנים את המערכת האקלימית באזור.

מבוא
מבין המדינות המתפתחות, ברזיל היא אחת המדינות העירוניות ביותר בעולם, כאשר ערים רבות בגודל קטן ובינוני מתפתחות באזורים כפריים, במקרים רבים מבלי השקעה ראויה בתשתיות. בברזיל קיימים הבדלים אקלימיים משמעותיים בין אזורים עירוניים לאזורים כפריים, כאשר הסיבה העיקרית לכך מיוחסת להחלפתם של אזורי צמחייה טבעיים בחומרים כמו בטון ואספלט, צפיפות המבנים וכדומה.
אזור המטרופולין של סאו פאולו מאופיין בתהליכי עיור חזקים לצד חוסר בתכנון ראוי. בדומה לאזורים אחרים בעולם, אזור זה עומד בפני אתגרים רבים הקשורים לשינויי האקלים. פיזור הצמחייה באזור אינו אחיד, כאשר רק אזורים עשירים יותר מאופיינים בכמות רבה של עצים וצמחייה, בעוד אזור מרכז העיר ואזורי הפריפריה הם אזורים כמעט ללא צמחייה. אזורי הצמחייה המשמעותיים בסאו פאולו הם בעיקר בשוליים של אזורים עירוניים, ובעיקר באזורים שבהם קיימות שמורות טבע.
מטרת המחקר הנוכחי היא לבדוק את הקשרים שבין תהליכי ההתפתחות העירוניים של העיר והאזור לבין ההיסטוריה של נתונים מטאורולוגיים שנאספו החל משנת 1933....

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^