האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

היסטוריה של המלחמה המודרנית. מבוא: אופייה של המלחמה המודרנית

סיכום בעברית בהיקף 1018 מילים, של הפרק:

טאונסנד, צ. (2016). מבוא: אופייה של המלחמה המודרנית, בתוך: צ'רלס טאונסנד (עורך), היסטוריה של המלחמה המודרנית (עמ' 13–37). תל אביב: רסלינג.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

היסטוריה של המלחמה המודרנית. מבוא: אופייה של המלחמה המודרנית
טאונסנד, 2016

ההיסטוריון צ'רלס טאונסנד מבקש לפרוש בפנינו בפרק המבוא לספר בעריכתו, ההיסטוריה של המלחמה המודרנית, את ייחודיותה של מלחמה זו על רקע השינוי במבנה המדינה והצבא באירופה החל מן המאה ה־16. בפתיחת המבוא מצוטט איש הצבא והתיאורטיקן הבריטי פולר, הטוען כי "רובה המוסקט יצר את החייל הרגלי והחייל הרגלי יצר את הדמוקרט" )כמצוטט בעמ' 13). אמירה זו משקפת היטב את הקשר הגורדי והסימביוטי בין המלחמה המודרנית לבין בינוי החברה והמדינה המודרניות; החיילים הרגליים הפשוטים והזולים, שהחליפו את החיילים השכירים המקצועיים והיקרים, הפכו לסמל לניצחון העם על האריסטוקרטיה, אשר משורותיה צמח הפיקוד הצבאי טרם המלחמה המודרנית. החלפתם של הראשונים באחרונים, שיקפה את הדמוקרטיזציה שנשאה עימה המלחמה המודרנית.
בהשוואה לקודמותיה, הביאה עימה המלחמה המודרנית תמורות בשלושה מישורים: במישור האדמיניסטרטיבי, במישור הטכני ובמישור האידיאולוגי. צירוף השינויים בשלושת מישורים אלה שימש בית יוצר להתהוותה של המדינה המודרנית. קשה אמנם להצביע על נקודת זמן מדויקת שממנה ואילך כלל מרכיבי הלחימה המודרנית התמזגו לתופעה אחת הניתנת לזיהוי ולהגדרה כ"מלחמה המודרנית", אולם במבט לאחור, הופעת המלחמה המודרנית הייתה שינוי דרמטי בתולדות האנושות, שהוליד מבנה פוליטי וחברתי שנמשך לפחות עד אמצע המאה ה־20.
הטרנספורמציה המרכזית ביותר שעברה המלחמה מזוהה...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^