האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

אפילוג: הבחירה ללמוד או לא ללמוד בבית-הספר

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1028 מילים, של המאמר:

Garner, R. (1998). Epilogue: Choosing to learn or not-learn in school. Educational Psychology Review, 10, 227-237.‏



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

אפילוג: הבחירה ללמוד או לא ללמוד בבית-הספר
Garner, 1998

מטרת המאמר היא להראות שיש גורמים/מחקרים שונים שמראים שיש משתנים שמצליחים להניע סרבני למידה ללמוד. הגורמים האלה לא קשורים לחיזוקים חיוביים אלא להחלטה אישית, בחירה אישית ושליטה אישית כלומר, ככל שתלמיד מעורב בתכני הלימוד ובדרכי ההעברה שלהם, הוא יותר מתעניין בהם. למשל: אם אני נותן לילד לכתוב סיפור על נושא אישי, זה יותר יעניין אותו. גרדנר עושה הבחנה בין אי הצלחה ללמוד לבין אי למידה. אי הצלחה ללמוד היא מצב שבו הילד רוצה ללמוד ולא מצליח. אי למידה היא סירוב רצוני לדעת, תלמידים שבוחרים באופן מודע לא ללמוד. המאמר מדבר על ילדים שיכולים ללמוד אבל מסרבים ללמוד ולדעת. הבחירה נעשית בשלבים.

הסבר המושג אי-למידה
אי למידה זה סירוב רצוני לדעת, לדעת במובן של ללמוד, ילדם שבוחרים לא ללמוד כשההחלטה לא קשורה ביכולת שלהם ללמוד. אלו ילדים שבאופן אקטיבי ורצוני מסרבים ללמוד. זה תמיד נעשה באופן הדרגתי, בהתחלה לא לומדים בתוך הכיתה אח"כ לא נכנסים לכיתה ואז נשארים הרבה בחצר, לא לומדים בבית ולא בשום מקום ואז נושרים מבית ספר. המטרה של המחברת היא לבחון נשירה מבית הספר. במקרים של אי למידה יש החלטה מודעת של תלמידים של לא ללמוד. זה סוג של הרמת ידיים באופן רצוני ומודע למרות שיכול להיות להם פוטנציאל ללמוד.

גורמים לאי-למידה
אחד הגורמים...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^