האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

אדוות של רפורמות: התפקיד של הענקת הקשר מחדש בהרחבת ההשפעה של רפורמות

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 971 מילים, של המאמר:

Aderet-German, T., & Lefstein, A. (2021). Reform ripples: The role of recontextualization in scaling up. Education Policy Analysis Archives, 29(8), 1-23.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

אדוות של רפורמות: התפקיד של הענקת הקשר מחדש בהרחבת ההשפעה של רפורמות
Aderet-German & Lefstein, 2021

תקציר
המאמר עוסק באופן שבו רפורמות חינוכיות משפיעות על המחוזות שבהם הן מיושמות, בדרכים בלתי צפויות ובלתי מתוכננות, כלומר באופן שבו לרפורמות שמיועדות לקדם נושאים חינוכיים מסוימים, קיימת השפעה גם על נושאים אחרים שאינם חלק מהכוונות המקוריות של הרפורמה. הסוגיה הנדונה במאמר היא מהם סוגי ההשפעות הבלתי צפויות והבלתי מתוכננות של רפורמות חינוכיות, ומהם התחומים המרכזיים שבהם מתקיימות השפעות מסוגים אלה. במחקר קיימות שתי שאלות מחקר מרכזיות: "מהם התנאים שמאפשרים ומעצבים את ה'אדוות' של רפורמות חינוכיות?", ו"מהן האפשרויות והמגבלות של תהליכי התרחבות אלה?". שיטת המחקר היא בחינת תופעת ההתרחבות וההשפעה, בתחומים שונים, של רפורמה חינוכית ספציפית שמיושמת במחוז חינוכי אחד בישראל במשך חמש שנים, שעוסקת בתחום של קידום מנהיגות בקרב מורים ופיתוח יוזמה של קהילה חינוכית לומדת. ההשפעות של הרפורמה, בהיבטים שאינם חלק מהתוכנית והמטרות המקוריות שלה, נבחנת באמצעות נתונים אתנוגרפיים שכוללים תצפיות-משתתפות בבתי הספר, והשתתפות בסדנאות התפתחות מקצועית של מורים, בפגישות של הנהלת המחוז, ובאירועים שקשורים לרפורמה. בנוסף, התקיימו ראיונות עם 75 מורים ומפקחים במחוז החינוכי, ומספר רב של שיחות לא רשמיות עם המשתתפים ברפורמה. הממצאים המרכזיים הם שהרפורמה יצרה "אדוות" בארבעה תחומים: א. התפתחות...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^