תמיכה חברתית בחטיבות ביניים משלבות: תפיסות של בני נוער עם לקויות למידה

סיכום בעברית בהיקף 1822 מילים, של המאמר:

Martinez, R. S. (2006). Social support in inclusive middle schools: Perceptions of youth with Learning Disabilities. Psychology in the Schools, 43(2), 197-209.

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


תמיכה חברתית בחטיבות ביניים משלבות: תפיסות של בני נוער עם לקויות למידה
Martinez, 2006

תקציר
מחקר זה בודק תפיסות של תמיכה חברתית אצל ילדים עם לקויות למידה מרובות (מתמטיקה וקריאה) המשולבים בחטיבות ביניים בחינוך הרגיל. 120 נבדקים חולקו לקבוצות בנות 30 נבדקים כל אחת, לפי סוג לקות הלמידה: לקות למידה גם במתמטיקה וגם בקריאה, לקות למידה בקריאה בלבד, לקות למידה במתמטיקה בלבד וקבוצת ללא לקות בכלל. כלי המדידה בדק את התפיסות לגבי תמיכה חברתית. הבדל בגודל אפקט וכן MANOVA ניתחו את הנתונים שהתקבלו. סוג לקות הלמידה הסבירה 21% מהשונות בתפיסותיהם של הנבדקים לגבי תמיכה מהורה, עמית לכיתה וחבר. ילדים עם לקויות למידה מרובות דיווחו על התמיכה החברתית הנמוכה ביותר. ניתוחים סטטיסטיים נוספים הראו כי בנים בכיתה ח' דיווחו על התמיכה ההורית הנמוכה ביותר וכן שבנים באופן כללי דיווחו על תמיכה חברתית נמוכה מחברים, זאת בהשוואה לבנות. תלמידי כיתות ו' עם לקויות מרובות דיווחו על התמיכה החברתית הנמוכה ביותר מחברים. המאמר כולל המלצות לגבי דרכי התערבות מצד פסיכולוגים חינוכיים וכן לגבי מחקרים עתידיים.

מבוא
על אף שקיימת ספרות רחבה הבודקת את תפקידה של תמיכה חברתית בילדים נורמטיביים, לא ניתנה מספיק תשומת לב לתפקידה של התמיכה החברתית אצל ילדים בחטיבת ביניים עם לקויות למידה. חוקרים קודמים מצאו כי תמיכה חברתית היא מקור חשוב לעמידות אצל בני נוער. בנוסף, מחקרים מצאו כי אנשים עם לקויות למידה דיווחו לעתים קרובות על קשיים אקדמיים וכן על קשיים רגשיים. מכאן שמחקר הבודק כיצד תלמידים עם לקויות למידה חווים תמיכה חברתית מצד אנשים בסביבתם הוא חשוב במיוחד עבור מבוגרים העובדים עם אותם תלמידים, לרבות פסיכולוגים חינוכיים.
כמו כן הספרות חסרה התייחסות לתתי הקבוצות המרכיבות את הגדרתה של לקות למידה, שכוללת בתוכה סוגים שונים של קשיים. ללקויי למידה יש ליקויים באחד או יותר מהתחומים הבאים: הבנת הנקרא, איות, הבעה, הבעה בכתב, פתרון בעיות ו/או חישוב מתמטי. למרות הטרוגניות זו, ישנה נטייה להתייחס במחקרים לנבדקים עם לקויות למידה כעל נבדקים עם לקות אחת כוללת. למרות שהדבר לא נחקר בעבר, ייתכן כי תלמידים עם לקויות למידה מרובות (לדוגמא גם בקריאה וגם במתמטיקה) מובחנים מתלמידים עם לקות למידה אחת (בקריאה או במתמטיקה) בתפקוד הרגשי שלהם.
מחקר זה בודק תפיסות של תמיכה חברתית כפי שהן מדווחות אצל ילדים עם לקות למידה בתחום לימודים אחד, ילדים עם לקות למידה בשני תחומי לימודים, וכן אצל ילדים ללא לקות למידה כלל. הנבדקים כולם...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^