תיאוריות פונקציונליות ותיאוריות קונפליקט של ריבוד בחינוך
Collins, 1971
המאמר דן בשתי גישות שונות לריבוד בחינוך בראי הסוציולוגיה: הגישה פונקציונליסטית וגישת הקונפליקט. הגישה פונקציונליסטית מציגה שלוש טענות עיקריות:
1. דרישות המקצועיות בחברה תעשייתית הולכות וגדלות בגלל התפתחויות טכנולוגיות כתוצאה מכך אחוז העבודות הדורשות מיומנות נמוכה יורד ואחוז העבודות שדורשות מיומנות גבוהה עולה. וכמו כן עבודות קיימות דורשות יותר מיומנות.
2. החינוך הפורמלי מספק את ההכשרה המקצועית הן במקצועות...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^