האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

פרטיות תמורת "תהילה": אובדן הפרטיות בתכניות הטלוויזיה בישראל בשנים 2005-2010

סיכום בעברית בהיקף 915 מילים, של המאמר:

לביא-דינור, ע. קרניאל, י. (2012). פרטיות תמורת "תהילה": אובדן הפרטיות בתכניות טלוויזיה בישראל בשנים 2005-2010. בתוך: ת. שוורץ אלטשולר (עורכת) פרטיות בעידן של שינוי (עמ' 107-132). ירושלים: המכון הישראלי לדמוקרטיה.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

פרטיות תמורת "תהילה": אובדן הפרטיות בתכניות הטלוויזיה בישראל בשנים 2005-2010
לביא-דינור וקרניאל, 2012

הפרטיות בשידורי הטלוויזיה
התפתחות אמצעי תקשורת המונים, הופעתם של ז'אנרים חדשים בשידורי הטלוויזיה, וכניסתה של טכנולוגיה אינטראקטיבית חדשה המשפיעה גם על תכני השידור בטלוויזיה, יצרו והעצימו מצב שבו מתרחשת פלישה הדדית בין שני מרחבים: הפרטי והציבורי. הטלוויזיה, שהיא מרחב פומבי וציבורי, פולשת אל סלון ביתנו הפרטי; ובה בעת אנשים פרטיים חושפים את חייהם האינטימיים בטלוויזיה ונכנסים אל המרחב הציבורי. במקרים אחרים חושפים שידורי הטלוויזיה את חייהם הפרטיים של אנשים בניגוד לרצונם, ולפעמים אפילו ללא ידיעתם. טשטוש התחומים, הגבולות והמרחבים מתעצם ומעמיק מעשור לעשור.

הזכות לפרטיות
הזכות לפרטיות, המוגנת גם בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, ובחוק הגנת הפרטיות, נחשבת בעשרות השנים האחרונות כזכות אדם חשובה ובסיסית. זוהי הזכות של כל אדם לשמור ולהגן על זהותו ועל מתחם הגנה מסביב לגופו, מחשבותיו, רגשותיו, סודותיו הכמוסים, אורח חייו ומעשיו האינטימיים הנעשים בצנעה או ברשות הפרט. הפרטיות מאפשרת לאדם להגן על האוטונומיה שלו, לבחור ולשלוט בחלקים של המתחם הפרטי שאליהם הוא מאפשר גישה לאחרים, וכן להחליט על ההיקף, האופן והעיתוי של החשיפה. המשפט הישראלי אימץ...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^