האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

מגמות בלמידה חברתית-רגשית בקרב תלמידים: עדויות מסקר תלמידים ראשון בקנה מידה גדול

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1118 מילים, של המאמר:

West, R. M., Pier, L., Fricke, H., Hough, H., Loeb, S., Meyer, H., R., & Rice, B. A. (2020). Trends in Student Social-Emotional Learning: Evidence From the First Large-Scale Panel Student Survey. Educational Evaluation and Policy Analysis, 42(2), 279–303.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

מגמות בלמידה חברתית-רגשית בקרב תלמידים: עדויות מסקר תלמידים ראשון בקנה מידה גדול
West et al., 2020

סקירת ספרות
למרות העניין הגובר של קובעי המדיניות באשר לאספקטים שונים של למידה רגשית-חברתית (Social Emotional Learning - SEL) אצל תלמידים, הרי שלא קיימת תמימות דעים אצלם בנוגע לאותם כישורים חברתיים-רגשיים. קיימים ארבעה רכיבים מרכזיים המרכיבים על פי תפיסת המחוזות (CORE districts) את המסלול הרגשי-חברתי של התלמידים:
• ניהול עצמי (Self-management) – כמו גם שליטה עצמית או ויסות עצמי, הוא היכולת של הפרט לווסת את הרגשות, המחשבות וההתנהגויות שלו ביעילות בסיטואציות שונות. בין היתר מדובר בניהול נכון של מצבי לחץ, עיכוב בתחושת הסיפוק, יכולת הנעה עצמית ולעבוד על בסיס הצבת מטרות אקדמיות, חברתיות ולמידה רגשית.
• התפתחות חשיבתית (Growth mindset) – האמונה של הפרט ביכולת שלו לגדול ולהתפתח על ידי הפעלת מאמץ. תלמידים עם התפתחות חשיבתית בריאה מאמינים שהם יכולים לפתח את הכישורים שלהם דרך מאמץ, תרגול והתמדה. תלמידים אלו מאמצים אתגרים, וראים בטעויות כהזדמנויות ללמוד ומתמידים גם כשיש עיכובים.
• מסוגלות עצמית (Self-efficacy) – האמונה של הפרט ביכולת שלו להצליח להשיג את מטרותיו. מסוגלות עצמית מקרינה על הביטחון העצמי ועל המוטיבציה וההתנהגות של התלמידים.
• מודעות חברתית (Social awareness) – היכולת להזדהות עם אחרים, גם אם הם מגיעים מתרבויות או רקע שונה, להבין נורמות אתיות וחברתיות הקשורות להתנהגות ולהכיר במשאבי המשפחה, בית הספר והקהילה.

המחוזות המרכזיים הכירו כאמור בארבעת היסודות הללו...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^