מבנה בעלות, ממשל תאגידי, והונאה: עדויות מסין
Chen et al., 2006
תקציר
המחקר שלנו בוחן האם מבנה הבעלות ומאפייני הדירקטוריון משפיעים על הונאות פיננסיות תאגידיות בסין. הנתונים נאספו מתוך פעולות האכיפה של הרשות הסינית לניירות ערך (CSRC). התוצאות מהניתוחים החד-משתניים, בהם השווינו בין חברות שביצעו הונאה לחברות שלא, מראות כי למאפייני הבעלות והדירקטוריון יש תפקיד חשוב בהסברת מקרי ההונאה. עם זאת, באמצעות מודל פרוביט דו-משתני עם תצפית חלקית, אנו מראים כי מאפייני הדירקטוריון הם משמעותיים יותר, בעוד שסוג הבעלות פחות רלוונטי. במיוחד, נמצא קשר בין שיעור הדירקטורים החיצוניים, מספר ישיבות הדירקטוריון ומשך כהונת יו"ר הדירקטוריון לבין הנטייה להונאה. ממצאים אלו נושאים השלכות על עיצוב מערכות ממשל תאגידי מתאימות לחברות ציבוריות. בנוסף, הם מספקים מידע שיכול לתרום לדיונים מדיניותיים בתוך ה-CSRC.
מבוא
סין החלה ברפורמות כלכליות בסוף שנות ה-70 במטרה לעודד צמיחה, לייעל את הכלכלה ולצמצם עוני, בין היתר באמצעות הפרטת חברות ממשלתיות והקמת שווקי הון. מחקרים קודמים מצאו כי המגזר הפרטי הלא-נסחר הוא שתרם עיקרית לצמיחה, בעוד שלחברות ציבוריות נרשמה ביצועים חלשים, בין השאר בשל ממשל תאגידי לקוי. ממשל תאגידי בסין מאמץ מרכיבים מערביים, אך עם מאפיינים ייחודיים כמו כוח רב ליו"ר הדירקטוריון, דירקטורים חיצוניים שאינם בהכרח עצמאיים, והנהלה שמקורה לעיתים קרובות במערכת הממשלתית.
מערכת האכיפה נשענת בעיקר על הרשות הסינית לניירות ערך (CSRC), בניגוד למערכת האמריקאית שמתבססת גם על תביעות אזרחיות. המחקר בוחן אם מבנה הבעלות ומאפייני הדירקטוריון משפיעים על הנטייה להונאה פיננסית, תוך שימוש במודל פרוביט דו-משתני עם תצפית חלקית, המאפשר להתחשב גם בסבירות ביצוע ההונאה וגם בסבירות לגילויה.
הממצאים מצביעים על כך שדירקטורים חיצוניים ותיקים תורמים לצמצום ההונאה, בעוד...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^