האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

לקראת תיאוריה של ליקויי למידה, היפראקטיביות ותוקפנות בילדות

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1680 מילים, של המאמר:

Mawson, A. R. (2012). Toward a theory of childhood learning disorders, hyperactivity, and aggression. ISRN psychiatry, 2012.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

לקראת תיאוריה של ליקויי למידה, היפראקטיביות ותוקפנות בילדות
Mawson, 2012
1. מבוא
ליקויי למידה - ליקויים בתפקודים הקוגניטיביים, בתפקודי השפה ו/או בתפקודים המוטוריים, שפוגעים ביכולת לקבל, להבין, לאחסן ולהגיב למידע. הביטויים של ליקויי הלמידה משתנים לאדם ומשפיעים על טווח רחב של מיומנויות ופעילויות, ואינן נגרמות מפיגור שכלי, הפרעות בהתנהגות, חוסר הזדמנויות ללמוד או ליקויים חושיים. התפקודים שנפגעים בדרך כלל כוללים את היכולת לקרוא, להקשיב, לדבר, לכתוב, לאיית, לבצע חישובים מתמטיים, לארגן חומרים, לתכנן תוכניות ולהוציאן לפועל. הקשיים בבית הספר יכולים להוביל למשוב שלילי מצד המורים, ודבר זה יכול להשפיע על החיים הרגשיים, החברתיים והמשפחתיים של הילד.
כחלק מהקשת של הפרעות עצביות-התפתחותיות, ליקויי למידה מקושרים פעמים רבות להיפראקטיביות ולתוקפנות. למשל, ליקויים קוגניטיביים קלים בקריאה יכולים להיות לא קשורים להפרעות התנהגות, אבל רוב ליקויי הלמידה הקשים יותר נוטים להופיע יחד עם הפרעות התנהגות: הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD), הפרעות על הספקטרום האוטיסטי (ASD), תסמונת טורט, תסמונת רט, תסמונת דאון, הפרעת התנגדות (ODD), הפרעת התנהגות (CD) הפרעות חרדה, הפרעה ביפולארית, והפרעת אישיות אנטי-סוציאלית (APD). הקשר בין מצבים אלו מתבטא בכך ש-50% מהילדים שסובלים מהיפראטקיביות מפתחים הפרעת התנגדות ושליש מפתחים הפרעת התנהגות. מתוך קבוצות אלו, כמחצית מפתחים הפרעת אישיות אנטי סוציאלית בבגרות.
ליקויי למידה משפיעים על 2-3% מהאוכלוסיה הכללית, אך הם נפוצים הרבה יותר בקרב ילדים. 1 מתוך 88 ילדים סובל מ-ASD, 1 מ-10 מאובחן עם ADHD, ואחד משישה סובל מהפרעה נוירולוגית-התפתחותית שכוללת ליקויי למידה, ליקויים סנסוריים או עיכובים התפתחותיים. אין הרבה מידע על הגורמים והמנגנונים הפיזיולוגיים של ליקויי למידה. הטיפול הנפוץ הוא טיפול תרופתי, אך נעשה גם שימוש בטכנולוגיה מסייעת (AT) לשיפור מיומנויות קריאה, ובמדיטציה וטכניקות הירגעות.

2. לקראת תיאוריה של הפרעות למידה, היפראקטיביות ותוקפנות
המאמר מציג תיאוריה לפיה ההתרחשות המשותפת של ליקויים קוגניטיביים, היפראקטיביות ותוקפנות בפנוטיפ נוירוביולוגי נוצר על ידי פעילות רטינרגית מוגברת (פעילות מוגברת של רטינואיד - ויטמין A), ושהתנהגות היפראקטיבית ותוקפנות מבטאות צורך פיזיולוגי בגירוי גופני אינטנסיבי. לפי כותב המאמר, כשאנשים נורמאליים נמצאים במצבי מצוקה, התנהגויות של חיפוש גירויים (SSBs - Stimulation Seeking Behaviors) נפסקות לבד,...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^