לחץ בהכשרה להוראה והשלכותיו על המתכשר להוראה
סגל ואח', 2011
מטרת המחקר
המחקר בדק לחץ בקרב סטודנטים להוראה בתקופת ההכשרה להוראה מתוך מטרה להציע דרכים להתמודדות עם מצבי לחץ.
משתני המחקר
תחושת רווחה, תחושת לחץ, דפוסי התמודדות, נכונות לפנות לעזרה, רמת אופטימיות, משתנים דמוגרפיים.
שיטה
המדגם כלל 526 סטודנטים שלמדו במכללת לוינסקי לחינוך, מתוכם 497 (95%) נשים וכ-29 גברים. הגיל הממוצע של המשתתפים הוא 3.25 שנים עם סטיית תקן 7.4 והטווח נע בין 18 ל-50 שנים. התפלגות המשתתפים לפי שנת לימודים במכללה, מסלול לימודים, שפת אם ורמת דתיות.
המחקר נערך באמצעות שאלון שבדק את תחושת הלחץ. השאלון כולל רשימה של 26 אירועים או מחשבות האופייניות לסטודנטים להוראה בתקופת הלימודים, אשר יכולים להוות מקורות אפשריים לתחושה של לחץ....
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^