חוסר תקשורת בכיתה: מה מורים אומרים ומה תלמידים באמת שומעים
Simpllico, 2002
מאמר זה חוקר את התופעה של חוסר תקשורת בכיתה. המחקר משתמש בתצפיות כיתה ממקור ראשון וראיונות גם עם מורים וגם עם תלמידים. מחבר זה גילה שלעיתים קרובות מאוד מורים אומרים דבר אחד, ותלמידים למעשה שומעים דבר אחר. הסיבה היא שסטודנטים באמת לא מבינים מה המורים שלהם אומרים וחוסר התקשורת יכול להוביל להתמוטטות בפעילות גומלין מורה-תלמידים, ויכול אפילו לשחוק את תהליך הלמידה. בעזרת בדיקה יותר קרובה של מילות מפתח וניסוחים שמורים משתמשים כל יום, המחבר מנסה להאיר על בעיה זו. בהתבסס על הממצאים, המחבר מציע הצעות למורים איך לתקשר באופן יותר יעיל עם התלמידים שלהם. מקווה שעל-ידי חשיבות הבנה יותר טובה של תקשורת אפקטיבית, מורים יימנעו ממכשולי למידה אפשריים, שיכולים להתרחש עם הכיתה שלו בגלל חוסר תקשורת.
אף-על-פי שהתלמידים של היום חיים בעולם שמציע להם גישות מיידיות למידע כמעט אינסופי, מורים עדיין נשארים מקור ראשוני של ידע. ידע זה לא יכול להיות מועבר אם מורים ותלמידים לא יכולים להבין זה את זה. חשוב שהתלמידים ישמעו מה שהמורים באמת מנסים להעביר. זה לא תמיד כך. מורים לא מודעים לכך שהם מתקשרים בצורה גרועה, לעיתים קרובות נעשים מתוסכלים בזמן שתלמידים נכשלים לעקוב אחר כיוונים או לבצע משימות שלמות. לעיתים קרובות מצבים אלה מתרחשים בגלל חוסר הבנה בתקשורת.
כדי להגיע לשורש בעיית תקשורת זו, כמה שאלות מאוד בסיסיות חייבות להישאל ולהיענות: קודם כל, מה תלמידים שומעים ובאמת מבינים מה מורים אומרים? שנית, מה מורים אומרים בפועל ומה תלמידים שומעים אחרת? אחרי בילוי שעות רבות בתצפיות כיתה, דיבור והקשבה למורים ותלמידים,...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^