זיכרון פעיל ושינה אצל תלמידי בית־ספר בגילאי 13-6
Steenari et al., 2003
מבוא
זיכרון עבודה הוא אחסון זמני המחזיק ומפעיל מידע נכנס הרלוונטי למשימה ומשלב אותו עם מידע אחר מהזיכרון לטווח הארוך. זיכרון העבודה מאפשר לאדם להתמודד עם מצבים חדשים והוא הכרחי עבור היבטים בסיסיים של התנהגות נורמלית הכוללת למידה, חשיבה, הבנת השפה ורכישת יכולת קריאה. זיכרון העבודה יכול להיות מחולק מעבר לכך, ל"מנהל המרכזי", שהוא למעשה מערכת בקרה קשבית, "היררכית" נמוכה יותר של "מערכות עבדים" המשמשות לאחזקה ולמניפולציה של נתוני זיכרון עבודה ספציפיים. מחקרים בתחום ההדמייה האנושית, הוכיחו באופן עקבי כי גם זיכרון העובדה וגם תשומת הלב הסלקטיבית מפעילים רשתות מבוזרות של אזורים במוח. אינטראקציות בין שני תהליכים אלה נחקרו מעט מאוד, כנראה משום שקשה להפריד את שני התהליכים הללו. אצל ילדים, הפונקציה השלמה של זיכרון העבודה הינה הכרחית, זאת כדי לעמוד בדרישות הלימוד הגבוהות של ימינו. ברור שלילדים עם ליקויים בתפקוד של זיכרון העבודה יהיו בעיות למידה, כמו גם במקרים רבים קשיים התנהגותיים.
רק מספר מחקרים בחנו גורמים אפשריים...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^