התפתחות הפעילות הסמיוטית של הילד בעזרת כלים פסיכולוגיים: פרספקטיבה תרבותית-היסטורית של ויגוצקי
Saengpun & Inprasitha, 2012
מבוא
לפי התיאוריה של ויגוצקי, ההתפתחות של יכולות קוגניטיביות אצל הילד תלויה בנוכחותם של מתווכים סימבוליים (למשל, שפה, ציור, סימנים). הילד הופך את המתווכים הסימבוליים לכלים פסיכולוגיים במסגרת תהליכי למידה. פעילות סמיוטית היא יכולת קוגניטיבית גבוהה של המצאת סמלים וייחוס משמעות לאובייקטים. ילדים מבצעים פעילות כזאת מגיל מוקדם. פעילות סמיוטית יכולה לעזור לילד להבין מתמטיקה, שנלמד בדרך כלל כשינון של פעולות מתמטיות מבלי להבין את הקשר שבין הסימנים למה שהם מייצגים.
המחקר הנוכחי מתמקד באופן שבו ילדים בכיתה א' מבנים סמלים בעזרת כלים פסיכולוגים...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^