התפקיד הממתן של שתי התנהגויות הקשורות ללמידה בתוצאות הלימודיות בקרב ילדי גן חובה: התנהגויות למידה ותפקודים ניהוליים
Beisly et al., 2022
המחקר עוסק בתפקידן של פונקציות ניהוליות (תפקודים ניהוליים) והתנהגויות הלמידה בקרב תלמידים, כגורמים המשפיעים על הקשרים שבין המצב הסוציו-אקונומי של משפחת הילד לבין ההישגים הלימודיים שלו. הפערים בהישגים הלימודיים בין תלמידים ממשפחות בעלות רמת השכלה נמוכה לתלמידים ממשפחות בעלות רמת השכלה גבוהה הוא אתגר מרכזי במערכות החינוך בארה"ב. חוקרים מנסים לבחון מהם הגורמים המשפיעים על הקשרים שבין המצב הסוציו-אקונומי של משפחת התלמיד לבין ההישגים הלימודיים שלו, כאשר שני גורמים המתוארים בספרות כמשפיעים על קשרים אלה הם רמת הפונקציות הניהוליות של הילד, והתנהגות הלמידה שלו.
קשרים בין הפונקציות הניהוליות של ילדים, התנהגות הלמידה, מתמטיקה, ומיומנויות אוריינות
פונקציות ניהוליות כוללות מגוון רחב של יכולות קוגניטיביות כמו יכולת להחלפת קשב, גמישות קוגניטיבית, זיכרון עבודה, ושליטה...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^