התנגדות בהדרכה ושימוש בטכניקות דידקטיות ככוח חיובי לפיתוח מנגנוני התמודדות
יצחקי ואלוני, 1993
במהלך הדרכה בעבודה סוציאלית במקרים רבים קיימת התנגדות של המודרך, שנחשבת להתנהגות נורמטיבית כחלק מההדרכה. המאמר עוסק בהתנגדות המתעוררת אצל סטודנטים או עובדים סוציאליים מתחילים כאשר הם מקבלים הדרכה, ומציע דרכים ליצירת סביבה לימודית שמאפשרת התפתחות של המודרך.
מבוא
הדרכה בעבודה סוציאלית היא סיטואציה לימודית מיוחדת, שמטרתה להביא לשינוי משמעותי בקרב המודרך. כחלק טבעי מההדרכה מתעוררת התנגדות בקרב המודרך, המשתנה בהתאם לגורמים שונים.
הגדרת המושג התנגדות
התנגדות מוגדרת כהתנהגות סרבנית, כועסת, מתוחה, מחבלת בתהליך, מאשימה, הססנית, חסרת מוטיבציה, אדישה, וכדומה, המקשה על האינטראקציה. ההנחה במאמר זה היא שהתנגדות יכולה להיות חיובית במהותה, מבני שהיא ביטוי לעצמאות ולהסתגלות.
ההדרכה כסיטואציה לימודית מיוחדת המעוררת התנגדות
הדרכה היא חלק אינטגרלי בעבודה הסוציאלית, והיא מחייבת אינטגרציה...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^