התיאוריה הקולנועית הפמיניסטית

סיכום בעברית בהיקף 862 מילים, של הפרק:

Hayward, S. (2013). Feminist Film Theory. In: Cinema studies: The key concepts (pp. 134-148). London: Routledge.‏

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


התיאוריה הקולנועית הפמיניסטית
Hayward, 2013

התיאוריה הקולנועית הפמיניסטית התפתחה במלואה רק ב-1960 כתוצאה מהגל השני של הפמיניזם. בגל זה נוצרו טקסטים רבים הקשורים לנשים ולדיסציפלינות אקדמיות שונות, ובכלל זה הקולנוע. מאז 1970 לתיאוריה יש השפעה רבה על לימודי קולנוע, כאשר נושא הייצוג המגדרי הוא נושא מרכזי בה. אין "תיאוריה קולנועית פמיניסטית" אחת, אלא מספר פרספקטיבות. ניתן להבחין בין מספר תקופות של התיאוריה.
בשנים 1968-1974: בתקופה זו עלתה נוכחותן של נשים בכל תחומי מוסד הקולנוע.
הרדיקליזם התרסק בשנת 1968, לאחר שנכשל ביצירת שינוי משמעותי ודחף את הנשים ליצור תנועה נשית. נוצר צורך ליצור מספר פרספקטיבות פמיניסטיות. התקופה הראשונה של הפמיניזם הסיטה את הדיון בתיאוריה ממעמד למגדר. מבקרי סרטים פמיניסטים בחנו את שאלת הזהות והייצוג של נשים בסרטים תוך התמקדות בקולנוע ההוליוודי. העיתונאית מולי האסקל הציעה שסרטים משקפים את החברה ואת ההבניה האידיאולוגית והחברתית של נשים. היא הבחינה בין מלודרמה לבין סרטי נשים - שמיועדים לצפיית נשים. הבחנה זו הובילה להתמקדות מחודשת בז'אנר ובתוצאות האסתטיות והפוליטיות של הבדלי מגדר.
בשנות ה-70 המוקדמות בלטו שלוש פמיניסטיות שכתבו על קולנוע בארה"ב: מולי...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^