הבחנה: ביקורת חברתית על השיפוט של הטעם
Bourdieu, 1979
מבוא
קיימת כלכלה של סחורות תרבותיות, אך יש לה לוגיקה ספציפית. על מנת להבין אותה צריך להבין את המשמעות של "תרבות" גם במובן של שימוש נורמטיבי, וגם במובן האנתרופולוגי. מחקרים מדעיים מראים שצרכים תרבותיים הם תוצר של חינוך והשכלה. פרקטיקות תרבותיות כמו ביקורים במוזיאונים, הליכה לקונצרטים, קריאה וכדומה, והעדפות אישיות בתחומים כמו ספרות, ציור או מוזיקה, קשורות באופן הדוק לרמת השכלה, ופחות לשורשים החברתיים. עם זאת, גם לשורשים וההקשר החברתי של האדם קיימת השפעה על העדפות אלו, וצריכת התרבות היא למעשה סוג של תקשורת, כאשר על מנת להבין את המשמעות ולהביע עניין ביצירת אומנות כלשהי, צריך להיות בעל יכולת תרבותית מסוימת, כלומר יכולת להבין את הקוד שבאמצעותו נוצרה היצירה.
המדע של טעם וצריכה תרבותית מתחיל מקיומו של עולם תרבותי נפרד, שהיצירות שנוצרות בו מובאות אל תוך עולם הצריכה הרגיל. במובן זה, צריך להבין את התפיסה לגבי הבסיס של אסתטיקה גבוהה שהתפתחה...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^