האקלים הבית-ספרי כתומך בהסתגלות התנהגותית ופסיכולוגית: בדיקת האפקט המתווך של הכישורים החברתיים

סיכום בעברית בהיקף 1193 מילים, של המאמר:

Wang, M. T. (2009). School climate support for behavioral and psychological adjustment: testing the mediating effect of social competence. School Psychology Quarterly, 24(4), 240-251.

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


האקלים הבית-ספרי כתומך בהסתגלות התנהגותית ופסיכולוגית: בדיקת האפקט המתווך של הכישורים החברתיים
Wang, 2009

תקציר
המחקר הנוכחי השתמש במסגרת אקולוגית לבחון את הקשרים בין התפיסות של המתבגרים לגבי אקלים בית ספרי, יכולת חברתית, והסתגלות התנהגותית ופסיכולוגית בשנות בית הספר התיכון. מחקר זה מקדם מחקרים קודמים בנושא על ידי שימוש במודל משוואות מבני כדי לחקור את השערת ההשפעה המתווכת של היכולת החברתית ולתת דין וחשבון לטעויות מדידה. המדגם כלל 1,042 תלמידים המשתתפים מ-23 חטיבות ביניים. תוצאות המחקר הראו כי מבנה השליטה בבית הספר, קידום של אוטונומיה ודיון, ותמיכה רגשית של המורה, היו קשורים באופן שלילי לרמה של התנהגויות שליליות של מתבגרים ודיכאון, ואילו מבנה מטרת ביצועים היה קשור באופן חיובי להתנהגויות שליליות ודיכאון. היכולת החברתית הייתה משתנה מתווך בין משתני אקלים בית ספרי והסתגלות בגיל ההתבגרות, עם היוצא מן הכלל של הקשר בין משתני מבנה מטרת השליטה וכוונון.

מבוא
מחקרים קודמים בדקו כיצד תחושת מסוגלות עצמית קשורה לבעיות התנהגות בקרב בני נוער. מחקרים רבים הראו כיצד תפיסות מתבגרים לגבי האקלים הבית ספרי שלהם מושפעים ממשתנים הקשורים לאלימות בבית הספר כגון ביריונות והתעללות. הבעיה עם המחקרים היא שהם לא חקרו את ההיפך- כיצד תפיסת מתבגר את האקלים הבית ספרי משפיעה על יכולת ההסתגלות שלו. בנוסף, מחקרים קודמים מראים כיצד חוסר בכישורים חברתיים משפיעים על בעיות התנהגות ודיכאון בקרב מתבגרים אך לא הרבה נאמר על כישורים חברתיים כמשתנה מתווך בין תפיסת מתבגרים על אקלים בית ספרי ובעיות הסתגלות. על כך בא...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^