דיסלקציה ודיסקלקוליה: שתי לקויות למידה עם פרופילים קוגניטיביים שונים
Landerl et al., 2009
תקציר
המאמר בוחן את ההנחה לפיה דיסלקציה ודיסקלקוליה קשורות לשתי לקויות קוגניטיביות מרכזיות: לקות פונולוגית בהקשר של דיסלקציה, ולקות במודול המספרים בהקשר של דיסקלקוליה. מדובר במחקר קליני כמותני. התקציר מסביר את מטרת המחקר (ההנחה לפיה דיסלקציה ודיסקלקוליה קשורים לשתי לקויות קוגניטיביות מרכזיות: לקות פונולוגית בהקשר של דיסלקציה, ולקות במודול המספרים בהקשר של דיסקלקוליה). כמו כן, התקציר כולל את קבוצת המשתתפים (קבוצת הגיל) ואת הפרמטרים שנבדקו. בנוסף כולל התקציר את המסקנות העיקריות מהמחקר (כך למשל לקות פונולוגית נמצאה אצל ילדים הסובלים מדיסלקציה אבל לא בקבוצה הלוקה בדיסקלקוליה). התקציר כולל גם מסקנות כאשר המסקנה המרכזית היא שדיסלקציה ודיסקלקוליה כוללים מאפיינים קוגניטיביים שונים.
סקירת ספרות
הסקירה כוללת הספר תיאורטי ומדעי של המונחים 'דיסלקציה' ו'דיסקלקוליה' ועל...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^