בחיפוש אחר המבט: הגלגל החוזר של תיאוריית הקולנוע הלאקאנית
McGowan, 2003
תאוריית הקולנוע הממשיכות את לאקאן התמקדו בהזדהות הצופה עם השליטה במבט, אך למעשה גישה זו מקורה בקריאה לא מדוייקת של התפיסה של לאקאן לגבי המבט. בהעדר תיאוריה אחרת לגבי קולנוע, יש שמתייחסים לתיאוריית הקולנוע הלאקאנית כתאוריה היחידה.
הביקורת על לאקאן
הביקורת על תיאוריית הקולנוע של לאקאן טוענת שהתיאוריה מתבססת על הפסיכואנליזה של לאקאן, אבל לא על צופי הקולנוע כפי שהם במציאות, כלומר למעשה מדובר על תיאוריה של הצופה, כאשר הצופה נעדר ממנה. על פי התיאוריה של לאקאן, המבט של התינוק במראה יוצר את אשליית השליטה של התינוק בגופו, שעד אז היה בלתי-נשלט, ואשלייה זו היא ההונאה של הקולנוע. מה שנשאר לתאורטיקנים לעשות זה לעמת את אשליית השליטה של המבט עם הבהרה של התשתית הסימבולית שמבט זה מבליע. לטענת המחבר, גישה זו נובעת מהבנה חלקית...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^