האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

אילו שאלות הכי קשה להבין? הבנה של שאלות wh ב-3 תת-סוגים של SLI

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1697 מילים, של המאמר:

Friedmann, N., & Novogrodsky, R. (2011). Which questions are most difficult to understand?: The comprehension of Wh questions in three subtypes of SLI. Lingua, 121(3), 367-382.

ישנו גם סיכום תמציתי יותר של מאמר זה.‏



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 52 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

אילו שאלות הכי קשה להבין? הבנה של שאלות wh ב-3 תת-סוגים של SLI
Friedmann & Novogrodsky, 2011

מבוא
שאלות wh כוללות מעבר תחבירי של שם עצם לתחילת המשפט. ילדים עם ליקוי שפה ספציפי (SLI) מתקשים בהבנת וייצור של משפטים הכוללים תנועה תחבירית לתחילת המשפט. כיצד ילדים עם SLI מבינים את שאלות ה-wh, הכוללות את אותו סוג של תנועה תחבירית? מחקר זה בוחן האם ילדים עם SLI תחבירי מתקשים בהבנת שאלות מסוג wh, ואילו סוגי שאלות wh הם הקשים ביותר עבורם. מוקד נוסף של מחקר זה הוא זיהוי תת-סוגים של SLI והערכה של הבנת שאלות wh בתתי-סוגים של SLI.
ילדים עם SLI תחבירי מתקשים במידה ניכרת במבנים שמקורם בתנועה תחבירית בעקבות הוספת מילת שאלה wh ואשר אינם שומרים על סדר הטיעונים הקאנוני. אם אכן הקושי שיש לילדים עם SLI תחביריים נובע מקיומה של תזוזות מילה בגלל שיש מילת שאלה wh במשפט, היינו מצפים מהם לחוות גם קושי בהבנתם ובייצורן של שאלות wh, לפחות אלה שבהם סדר הטיעונים אינו קנוני.
הייצור וההבנה של שאלות wh לקוי אצל ילדים עם SLI. הספרות על הבנת שאלות wh ברכישת שפה אופיינית ובלקות תחבירית נרכשת מציעה שני מימדים חיוניים לבחינת הבנת שאלות wh: מיקום פער - שאלות מושא לעומת שאלות נושא וסוגים של שונים של שאלות wh - איזה ו-מי.
המחקרים המעטים על הבנת השאלה ב-SLI מראים כי דפוס דומה של דיסוציאציה בין שאלות נושא למושא ובין שאלות מי ו-איזה קיים SLI גם כן. המחקר הנוכחי השווה את ההבנה של שאלות נושא ושאלות מושא, ושל שאלות איזה ו-מי אצל ילדים עם SLI.

חלק 1: הבנת שאלות wh ב- SLI תחבירי
שיטת המחקר
המשתתפים בקבוצת ה- SLI התחבירי (SySLI) היו 14 ילדים דוברי עברית בגילאי 9.3-12.0. כולם למדו בכיתות רגילות בבתי ספר רגילים, בכיתות ד'-ו'. כל המשתתפים עמדו בכל הקריטריונים הנדרשים לאבחנת SLI: לא היו להם ליקויי שמיעה והם לא סבלו לאחרונה מדלקת האוזן התיכונה. לא היו חריגות במבנה הפה או בעיות בתפקוד הפה. הם לא הראו שום סימנים ללקות נוירולוגית ברורה או לקות בהתפתחות נוירולוגית . לא היו להם סימפטומים של לקות באינטראקציה חברתית הדדית או הגבלת פעילויות האופייניות לאוטיזם או PDD.
התפקוד האינטלקטואלי הלא מילולי שלהם היה ברמה המתאימה לבני גילם. ביחס לקריטריון ההכללה במחקר, כל המשתתפים בקבוצת ה-SLI אובחנו כסובלים מ-SLI לפני המחקר...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^