מתחרים באנליטיקס
Davenport, 2006
מבוא
כולנו מכירים את הכוח של אפליקציה מנצחת (Killer app). בשנים האחרונות חברות גדולות כמו אמריקן איירליינס, אוטיס מעליות (Otis Elevator) או חברות בתחום הספקת ציוד לבתי חולים בארה"ב הגדילו את הרווחים ואת המוניטין שלהן בצורה משמעותית בעזרת שימוש באפליקציות לעיבוד נתונים בצורה שמייעלת משמעותית את תהליכי העבודה. חברות אלה הפכו את הטכנולוגיה מכלי עזר לנשק אסטרטגי. יותר ויותר ארגונים בשנים האחרונות מיישמים טכנולוגיות של עיבוד נתונים בצורה משמעותית והופכים ל"מתחרים באנליטיקס" (Competing on analytics). למרות שארגונים רבים מאמצים את העבודה עם הנתונים, רק מספר מצומצם של ארגונים הופכים להיות מומחים בנתונים. ארגונים אלה הם בדרך כלל הארגונים המובילים בתעשיות השונות כגון פיננסים, בידור, טיולים, וכדומה. בארגונים אלה, העבודה המקצועית עם הנתונים היא חלק מהותי מהמותג. המטרה במחקר הנוכחי היא לחקור 32 ארגונים שפיתחו בשנים האחרונות מחויבות לעבודה מקצועית מבוססת נתונים, ולהגדיר מהם המאפיינים הייחודיים של ארגונים אלה שהופכים אותם למומחים בסטטיסטיקה ובמקרים רבים למובילי השוק בו הם מתחרים.
אנטומיה של מתחרה...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^