ההווה, העבר והעתיד של מטאפורת הגינון בחינוך
Mintz, 2018
תקציר
מחנכים ותיאורטיקנים חינוכיים משתמשים לעיתים קרובות במטפורת הגינון כדי להמחיש מספר עקרונות ממוקדי-ילד לגבי הוראה וילדים: כלומר, על המורים לכבד את תחומי העניין והיכולות הייחודיות של הילד, להכיר מה מתאים מבחינה התפתחותית לתלמידים, ולהימנע מרדיפה אחרי סט מצומצם של תוצאות. עם זאת, בהיסטוריה, תיאורטיקנים חינוכיים השתמשו במטפורת הגינון לא פחות כדי לתמוך באידיאלים ממוקדי-מורה, של "עיצוב" הילד, כפי שהשתמשו בה לתמיכה באידיאלים ממוקדי-ילד. יתר על כן, בניגוד קיצוני לאופטימיות העכשווית לגבי הפוטנציאל הטמון והייחודי של הילד, השימוש במטפורת הגינון בעבר תמך לעיתים בתפיסות קדומות ודטרמיניסטיות לגבי ילדים. במובנים רבים, לכן, השימוש העכשווי במטפורה משקף התקדמות אמיתית ברעיונות של מחנכים על ילדים ועל הפוטנציאל שלהם. עם זאת, מי שמשתמשים כיום במטפורת הגינון יכולים ללמוד ממנהגי השימוש בה בעבר. מתוך רצון להימנע מלהטיל על הילדים את מטרותיהם שלהם, הגננים הממוקדי-ילד של היום נמנעים מלהגדיר אידיאלים נורמטיביים שמדריכים הוראה וחינוך. יחד עם זאת, אידיאל נורמטיבי של מבוגר משכיל אינו סותר את הגינון הממוקד-ילד.
מבוא
תיאורטיקנים חינוכיים ראו מאז ומעולם את טיפוח הילד והשקעתו בדומה לחקלאות ולגינון. כבר...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^