האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

פון נוימן והברירה הטבעית

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 831 מילים, של המאמר:

Rocha, L. (2015). Von Neumann and natural selection. In: Biologically-inspired computing (pp. 25-27). Bloomington: Indiana University.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל
פון נוימן והברירה הטבעית
Rocha, 2015

ג'ון פון ניומן הראה לראשונה בתחום המערכות החישוביות, כי קיימת הפרדה בין תיאור הפונקציה, לפונקציה המבצעת עצמה. בהקשר לביולוגיה, הפרדה זו אינה טריוויאלית, למשל הפיסיקאי ארווין שרדינגר בספרו "מהם החיים?" בשנת 1944, תיאר את הכרומוזומים כ"תוכנית הארכיטקט ואומנות הבנאי במקום אחד". תפיסה זו היא שגויה, ולמעשה, כפי שתיאר פון ניומן, קיימת הפרדה בין שני היבטים אלה - הקוד הכתוב, הינו רק תיאור של הפונקציה המבצעת, ולא הפונקציה המבצעת עצמה. המודל הסכמתי שפיתח ג'ון פון ניומן, היה הבסיס החישובי שסייע לחוקרים מאוחרים יותר בתחומי הביולוגיה, להבין את האופן שבו מתבצעים תהליכי שכפול עצמי על ידי אורגניזמים ביולוגיים.

סכמת השכפול העצמי של פון ניומן
המודל הלוגי של שכפול עצמי, שפיתח פון ניומן, התפתח כתשובה לממצאים הקיימים בטבע שהראו כי בניגוד למכונות, לאורגניזמים ביולוגיים יש יכולת לשכפול עצמי, שמגבירה את המורכבות שלהם באופן אינסופי. לעומתם, תהליכי שכפול של חפצים מכניים מתבצע במעבדות מורכבות, לא באופן עצמי על ידי החפץ עצמו, והמורכבות כתוצאה מהשכפול עשויה...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^