האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

סיווג מבוסס על פעילות מוחית של סימפטומים של גמגום

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1295 מילים, של המאמר:

Jiang, J., Lu, C., Peng, D., Zhu, C., & Howell, P. (2012). Classification of types of stuttering symptoms based on brain activity. PloS one, 7(6), 1-11.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל
סיווג מבוסס על פעילות מוחית של סימפטומים של גמגום
Jiang et al., 2012

מבוא
כ-5% מילדים מתחילים לגמגם בין הגילאים 2-6, כ-20% מתוכם ממשיכים לגמגם גם בחייהם הבוגרים. בקרב אוכלוסיית המבוגרים הבעיה נחשבת לגמגום התפתחותי עקבי. הסימפטומים הבאים משויכים לגמגום: היגדים לא שלמים, תיקונים, היגדי ביניים, חזרות על היגדים, חזרות על מילים שלמום, חזרות על חלקי מילים, הארכות של צלילים, מילים קטועות. הסימפטומים האלה קיימים בקרב דוברים משפות מגוונות. חלק מהסימפטומים יותר אופייניים בקרב מגמגמים (More Typical - MT) וחלק פחות אופייניים (Less Typical - LT). אולם, אין הסכמה בקרב חוקרים על איזה סימפטומים שייכים לאיזו קבוצה. למרות ש כבר מעל עשור מבצעים הדמיות מוחיות לאנשים הסובלים מגמגום, אין ראיות נוירולוגיות שתומכות בסיווג של סימפטומים לפי מידת האופיינות שלהם. זוהי המטרה של המחקר הנוכחי. כמו כן, ישנה מחלוקת לגבי המידה שבה חזרות על מילים שלמות (Whole Word Repetitions – WWR) הן סימפטום מרכזי של ההפרעה. נמצא קשר בין WWR לבין תהליך ההחלמה מגמגום.
שאלות מחקר: 1) האם העיבוד הנוירולוגי הוא שונה עבור MT ו-LT (לא כולל WWR)?
2) האם WWR משתייכים לקבוצת MT או לקבוצת LT?

חומרים ושיטות
הצהרת אתיקה
המחקר קיבל אישור מוועדת האתיקה שבאוניברסיטת נורמל בבייג'ין. הנחקרים חתמו על הסכמתם להשתתף במחקר.

משתתפים
20 זכרים דוברי מנדרינית שפת אם, בעלי יד ימין דומיננטית וללא הפרעות פסיכיאטריות או נוירולוגיות מלבד הגמגום. ממוצע גילאים 6.5 ± 26.8. חומרת הגמגום שלהם היה מדרגה בינונית עד גבוהה מאוד.

משימות הניסוי וחומרים
המציאו 90 משפטים פשוטים, באורך של 8-10 סימנים (כל סימן הוא הברה), בעלי מבנה דקדוקי זהה. מכל משפט לקחו רק את הגרעין (נושא ונשוא, באורך של 5-6 הברות) בשביל...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^