האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

מאפייני אישיות של יזמים: סקירה של ספרות שהתפרסמה לאחרונה

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1099 מילים, של המאמר:

Kerr, S. P., Kerr, W. R., & Xu, T. (2017). Personality traits of entrepreneurs: A review of recent literature.‏ Cambridge, MA: National Bureau of Economic Research.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

מאפייני אישיות של יזמים: סקירה של ספרות שהתפרסמה לאחרונה
Kerr et al., 2017

מבוא
מאמר זה סוקר את ספרות המחקר הנוגעת לתכונות האישיות של יזמים. מחברי המאמר מתמקדים בעבודות אקדמיות מתחומים מגוונים כגון כלכלה, פסיכולוגיה ומנהל עסקים, תוך התמקדות במחקרים שפורסמו לאחר שנת 2000. המחברים שמים דגש בסקירתם על הנושאים הבאים: (1) תכונות האישיות המאפיינות יזמים באופן כללי וביחס לקבוצות אחרות; (2) עמדותיהם של יזמים ביחס לנטילת סיכונים; (3) מטרותיהם ושאיפותיהם של יזמים.

תכונות אישיות
המחברים מסבירים כי רוב ספרות המחקר בנושא יזמות שנסקרה לצורך מאמר זה מתמקדת בשאלות הבאות: (1) האם תכונות מסוימות מנבאות את סיכוייו של אדם להיות יזם; (2) האם תכונות מסוימות מנבאות את הסבירות ל"הצלחה" של יזם? שאלות אלה נחקרו על ידי בחינה של שכיחות מאפייני האישיות אצל יזמים לעומת אוכלוסיות אחרות, וכן על ידי ניתוח המתאמים בין מאפיינים אלה לבין ביצועים עסקיים בפועל.
שכיחות מאפיינים אצל יזמים לעומת אוכלוסיות אחרות - מטא-מחקר משפיע מצא כי יזמים פתוחים לחוויות חדשות, מסורים לעבודתם ומוחצנים יותר, וכן נוירוטיים פחות, ממנהלים אחרים שאינם בעלי עסק, אולם במחקרים אחרים נרשמו תוצאות אחרות. במחקר שהתמקד בסוגים שונים של יזמים, יזמים בפועל היו הכי פתוחים לחוויות חדשות, יזמים פוטנציאליים היו מעט פחות פתוחים ואילו אנשים שאינם יזמים היו הכי פחות פתוחים לחוויות חדשות. במחקרי יזמות אחרים נבחנו תכונות נוספות, כולל יכולת עצמית יזמית (ESE), חדשנות, מיקוד שליטה פנימי (LOC) ועמדות ביחס...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^