לדעת מתי לרכוש: המקרה של חברות טכנולוגיה רב-לאומיות
Brueller et al., 2015
נושא המאמר
מחקר זה בוחן את השפעות העיתוי בתהליכי רכישת חברות היי-טק על ידי ניתוח האופן בו חריגה מהרוטינות הארגוניות המקובלות של החברות הרוכשות משפיעה הן על הערך הנלכד (כלומר, התועלת הכלכלית בעקבות הרכישה) של הצד הרוכש והן על המחיר ששולם על ידו עבור הרכישה. מחברי המאמר מסבירים כי חשיבותו של עיתוי לעניין מחקר זה הינו ביחס שבין מועד הרכישה הנתון ובין רמת בשלותה של החברה הנרכשת מצד אחד, ובין תדירותן של עסקאות הרכישה שמבצעת החברה הרוכשת באופן כללי מצד שני.
המחקר מתמקד בעיקר ברכישות של חברות טכנולוגיות בתחום המידע והתקשורת (ICT), שבהן ידוע כי חברות בין-לאומיות רוכשות בדרך כלל חברות בעלות יכולות טכנולוגיות הקשורות למוצרים, וזאת על מנת להקל על כניסתה של החברה הרוכשת לתחומי מוצר חדשים. המאמר מדגיש את החשיבות שיש לשמירה על רוטינות ארגוניות בתהליך הרכישה ובוחן את ההשערה שסטיות קטנות יותר ביחס לרמת הבשלות של...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^