אסטרטגיות אופטימאליות של שיווק בפירמה למוצרים בני קיימא
Desai & Purohit, 1998
במאמר זה נחקרו אסטרטגיות של השכרה ושל מכירה בתחום השיווק, והוצע הסבר מדוע הקיום במשותף של השתיים הוא אופטימאלי לפירמה למוצרים בני קיימא. מנקודת המבט הניהולית המאמר יראה, שהשכרה מעוררת שאלות אסטרטגיות שונות מאלה של מכירה. מכאן, שעל הפירמה לשמור על איזון אופטימאלי בכמות המוצרים שהיא משכירה או מוכרת. יצוין כי הגידול שחל לאחרונה בהשכרה בשוק המכוניות יצר בעיית שוק קשה, כי על פירמות למכוניות לדאוג מפני שיווק של מכוניות מהשכרה, אשר מתחרה עם השיווק של מכוניות החדשות. לכן השאלה היא, אם אפשר שהשכרה מרובה תשפר את הרווחיות קצרת הטווח של הפירמות, אך תוריד את הרווחיות ארוכת הטווח שלהן? כלומר, השאלה היא, מה הן ההשלכות ארוכות הטווח שיש להשכרה ולמכירה על הלקוחות ועל מערך אחר של לקוחות? במאמר זה התפתח מודל כדי להסביר את השפעותיהן של אסרטגטיות בו-זמניות של השכרה ושל מכירה.
המשותף להשכרה ולמכירה הוא ששתיהן יוצרות תחרות עתידית ליצרן, כי מוצר משומש או מהשכרה מתחרה עם מכירה והשכרה של מוצריה החדשים של הפירמה. אך יש הבדל חשוב בין השכרה ובין מכירה, מפני שהשכרה יוצרת...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^