האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

אם ניהול ידע הוא הפתרון, אז מה הבעיה?

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1326 מילים, של הפרק:

Zack, M. H. (2001). If managing knowledge is the solution, then what's the problem?. In Knowledge management and business model innovation (pp. 16-36). IGI Global.‏



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

אם ניהול ידע הוא הפתרון, אז מה הבעיה?
Zack, 2001

מבוא
אסטרטגיה ארגונית נבנית על בסיס היעדים התחרותיים של הארגון, המשאבים והיכולות של הארגון בקשר ליעדים אלה, והסביבות בהן הארגון פועל. עקרון בסיסי של כל ארגון מוצלח הינו האיזון בין יכולות לבין יעדים ודרישות. על פי תיאוריות אסטרטגיות ארגוניות, יש לתאר יכולות ומשאבים פנימיים, כמו גם הזדמנויות ואיומים חיצוניים, במונחים של מידע וידע, שכן מודלים המתבססים על מינוח כזה שימושיים להבנת התנהגות ארגונית בסביבות של אי-ודאות.
מאמר זה מתאר ובוחן מספר סוגי בעיות ידע על מנת להבין את התפקוד הארגוני הראוי בהתמודדות עם בעיות עיבוד ידע, על מנת לזהות ולהבין יתרונות תחרותיים ובמטרה להבין איך להשתמש במשאבי הארגון על מנת לעבד ידע בצורה טובה יותר.

עיבוד ידע - ארבע בעיות
סביבת הארגון כוללת גורמים שצריך להבין אותם, להגיב אליהם או לנסות להשפיע עליהם. בדרך כלל בספרות המחקר תוארה סביבת הפעולה של הארגון במונחים המדגישים אי-ודאות, ואילו הארגונים עצמם תוארו במונחים המתייחסים ליכולתם להתמודד עם אי-ודאות זו. מחבר המאמר סוקר ומגדיר את המושגים מורכבות, אי-ודאות, עמימות ורב-משמעיות אשר כל אחת מהן בנפרד דורשת יכולות עיבוד ידע ספציפיות ואשר כולן יחד משפיעות על האופן בו הארגון מעבד ידע.
• מורכבות: מורכבות משקפת את הריבוי והגיוון של אלמנטים תלויי-סיטואציה ואת המורכבות של היחסים ביניהם. הצורה בה ניתן להתמודד עם מורכבות מבחינה ארגונית הינה שיפור יכולות העיבוד של הארגון או פישוט של המורכבות הנתונה. בהיעדר ידע ומומחיות מספקים, ניתן לפשט את המורכבות באמצעות פירוק הבעיה לגורמים פשוטים יותר.
• אי-ודאות: תורת הידע מגדירה אי-ודאות כמחסור בידע המספיק על מנת לקבל החלטה במצב נתון. תורת ההחלטות מגדירה אי-ודאות כחוסר יכולות לחזות את...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^