שחיקה בקרב מורים ותיקים: חקירה של תפקיד העומס בעבודה ומערכות היחסים הבינאישיות במקום העבודה

סיכום בעברית בהיקף 691 מילים, של המאמר:

Van Droogenbroeck, F., Spruyt, B., & Vanroelen, C. (2014). Burnout among senior teachers: Investigating the role of workload and interpersonal relationships at work. Teaching and Teacher Education, 43, 99-109.‏

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


שחיקה בקרב מורים ותיקים: חקירה של תפקיד העומס בעבודה ומערכות היחסים הבינאישיות במקום העבודה
van Droogenbroeck et al., 2014

עיקרי הדברים
א. מערכות יחסים בינאישיות קשורות באופן דיפרנציאלי לממדים של שחיקה.
ב. מערכות יחסים עם תלמידים נמצאים בקשר החזק ביותר עם שלושת הממדים של שחיקה.
ג. למנהלים יש תפקיד מכריע במתן למורים יותר אוטונומיה.
ד. אוטונומיה רבה יותר מובילה לפחות חוסר שביעות רצון של מורים מעומס עבודה שאינו קשור ישירות להוראה.
ה. התוצאות תומכות במודל התהליך הרציף של שחיקה.
המאמר עוסק במודל המנסה להסביר את תופעת השחיקה של מורים, באמצעות שלושה משתנים מרכזיים: מערכות היחסים הבינאישיות של המורים (המחולקות למערכות היחסים עם תלמידים, עם קולגות, עם המנהלים ועם ההורים), עומס העבודה על המורה (המחולק לעומס שקשור להוראה ולעומס שאינו קשור ישירה להוראה), ומידת האוטונומיה של המורים. המשתנה התלוי הוא מידת השחיקה של המורים, המחולקת...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^