ראשיתו של מושג העקרון הטוטמי או "מאנה"
Durkheim, 1912
היות והמושג טוטמיזם נשלט על ידי תפיסות דמוי-אלוהיות שקיימות באופן מובנה בקטגוריות מסוימות של בני אדם ושל דברים, הסבר האמונה בטוטמיזם דורש למעשה להסביר את האמונה הדתית של בני אדם.
I
בסופו של דבר, מה שיוצר את האמונה של בני אדם בטוטמים לאורך ההיסטוריה הן לא התחושות והרגשות שנובעות מהטוטם עצמו, אלא החיבור הקולקטיבי של השבט כולו לסמל שמיוצג על ידי הטוטם. הניתוח המוצג בפרק זה טוען כי הטוטם מבטא ומסמל שני סוגים שונים של דברים: מצד אחד, הוא חיצוני לאדם, וקיים באופן מוחשי, באופן שמייצג את הנשגב או האלוהי. מצד שני, הוא הסמל של השבט עצמו, הדגל שלו, ומה שמבחין את השבט מאחרים. לכן, העקרון הטוטמי מייצג זהות שהיא גם חיצונית וגם פנימית לאדם.
II
באופן כללי, לחברה יש את היכולות לעורר תחושה של הנשגב בקרב החברים בה, באופן המבוסס באופן בלעדי על ההשפעה שיש לחברה על המיינד של החברים בה. יחד עם זאת, כאשר ההשפעה של החברה מתקיימת באמצעות סמל מוחשי כמו טוטם,...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^