פסיכואנליזה וקולנוע: השיח הדמיוני

סיכום בעברית בהיקף 735 מילים, של המאמר:

Altman, C. F. (1977). Psychoanalysis and cinema: The imaginary discourse. Quarterly Review of Film & Video, 2(3), 257-272.‏

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


פסיכואנליזה וקולנוע: השיח הדמיוני
Altman, 1977

מבוא
קיים בידוד בין ביקורת הקולנוע האמריקנית לבין ביקורת הקולנוע הצרפתית. לימוד הביקורת הצרפתית בקרב אמריקנים יכול לתרום להפריית ביקורת הקולנוע האמריקנית, במיוחד בתחום המתודולוגיה: אסטרטגיות הצפייה בסרט.
עיקר ההבדל בין הגישות הוא שהצרפתים מנסים להבין את הקולנוע, בעוד אמריקנים מנסים להבין את הסרטים. אמריקנים מקדמים את הפסיכואנליזה הפרויידיאנית בניתוח הסרטים, ומחפשים את הנרטיב האדיפלי בסרט. הגישה הצרפתית יצאה מאותה נקודת מוצא, אך מתייחסת יותר ליחסי הגומלין בין הצופה לבין הסרט. גישה זו באה לידי ביטוי בפסיכואנליזה הלאקאנית.
שלבי ההתפתחות שמתאר לאקאן שונים מהשלבים שמתאר פרוייד. לאקאן מדבר על שלב המראה, בו התינוק מתחיל לזהות את עצמו במראה. מצד זהו הגיבוש של העצמיות, מצד שני מדובר בדימוי ולא בילד עצמו. במעבר משלב המראה לשלב האדיפלי חל המעבר מ"הסדר הדמיוני" ל"סדר הסמלי", כלומר הילד מתחיל לפתח יכולת...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^