האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

עצמי וקולקטיבי: קוגניציה והקשר חברתי

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 702 מילים, של המאמר:

Turner, J. C., Oakes, P. J., Haslam, S. A., & McGarty, C. (1994). Self and collective: Cognition and social context. Personality and Social Psychology Bulletin, 20(5), 454-463.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

עצמי וקולקטיבי: קוגניציה והקשר חברתי
Turner et al., 1994

המאמר יוצא מתוך תיאוריית הקטגוריזציה העצמית (self categorization theory - SCT), לפיה מושג העצמי משתנה בהתאם להקשר החברתי. התאוריה מציגה תפיסה מצבית, השמה דגש על תהליכים קוגניטיביים הנובעים מן ההקשר החברתי המיידי. ומציעה מודל המפרט בעזרת אילו קטגוריות בוחר האדם להגדיר את עצמו. עפ"י התיאוריה, בכל מצב נתון, האדם מגדיר את עצמו במונחים של הקטגוריה המפשטת ביותר את המציאות – היינו הקטגוריה אשר מחלקת את האנשים לקבוצות, כך שבתוך הקבוצות יהיו הבדלים מזעריים, ובין הקבוצות יהיו הבדלים מרביים.
הגדרה עצמית של קבוצה היא חסכונית מבחינה קוגניטיבית ומפשטת את מכלול הגירויים ברגע נתון. לטענת החוקרים, הגורמים המשפיעים על הגדרה עצמית של אדם כפרט או כשייך לקטגוריה חברתית הם מידת הנגישות היחסית של הקטגוריה החברתית, וההתאמה אליה.
הנגישות היחסית מלמדת על כך שהאדם התופס הוא אקטיבי - בורר מתוך כל הקטגוריות החברתיות את הקטגוריה היעילה, הרלבנטית. למושג ההתאמה יש...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^