סיווג תחנות רכבת לצורך תובלה אסטרטגית ותכנון שימושי קרקע: ההקשר חשוב!
Zemp et al., 2011
המאמר עוסק בסיווג תחנות רכבת לפי קטגוריות, מתוך הנחה כי לסיווג זה יש משמעות אסטרטגית לפיתוח תשתיות תחבורה ושימוש בקרקע. הסיווג הנוכחי שקיים עבור תחנות רכבת מתבסס במידה רבה על מדד אחד ויחיד שהוא "תדירויות הנוסעים". הטענה המרכזית במחקר הנוכחי היא שמדד זה אינו משקף את כל המשמעויות של תחנות רכבת שצריכות להיות רלוונטיות לסיווג תחנות לפי קטגוריות, והחוקרים מציעים מודל חדש לסיווג סוגים של תחנות רכבת באופן שמתבסס על מדדים שונים שקשורים לסביבה בה נמצאת התחנה.
מבוא
מאמצים רבים מושקעים בפיתוח תשתיות תחבורה, ומאמצים אלה מקדמים אסטרטגיות הקשורות לצמתים של תחבורה ציבורית. תחנות רכבת הן סוג של צמתי תחבורה כאלה, ולכן הן הפכו למוקד של תכנון עירוני. תכנון ופיתוח של תחנות רכבת דורש אינטגרציה בין מספר רב של גורמים ואינטרסים, ובדרך כלל חברות נדל"ן או חברות תשתיות רכבת הן שאחראיות על כך. בדרך כלל, חברת תשתית רכבות אחראית על הפעלה של מספר רב של תחנות, כמו למשל חברת SBB השוויצרית שמפעילה למעלה מ-700 תחנות בשוויץ, חברת DB Station&Service הגרמנית שמפעילה למעלה מ-5,400 תחנות, China Railway Network שמפעילה למעלה מ-3,900 תחנות,...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^