מרחק רגשי במערכות היחסים בין מורים מתחילים ומנהלי בתי ספר
Lassila et al., 2017
המאמר מתאר מחקר שעסק ברגשותיהם של מורים מתחילים כלפי מערכות היחסים שלהם עם המנהלים בבתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים ביפן. המחקר נערך בשיטת מחקר איכותנית של ניתוח נרטיבים שמופיעים בסיפוריהם של 16 מורים מתחילים, כפי שהוא סופרו בראיונות אישיים שנערכו איתם על ידי החוקרים.
מבוא
כדי להבין את דרכי ההתמודדות של מורים בתחילת הקריירה שלהם, חשוב לקחת בחשבון ממדים שונים הקשורים לסביבת העבודה שלהם, ובמיוחד מערכות היחסים שלהם עם מבוגרים אחרים כמו מנהלים או קולגות. מערכות יחסים קולגיאליות יכולות להשפיע באופן חיובי על התפתחותם של מורים ועל המחויבות שלהם לעבודה, על ידי שיתוף של חוויות חיוביות מהעבודה ושיתוף של נושאים רגשיים. בהתייחס לכך, קיימים ממצאים המראים שמנהלי בתי ספר יכולים לתרום למורים מתחילים על ידי כך שהם יכולים להפחית את עומס העבודה על המורים, להקטין את תחושת חוסר הוודאות של מורים מתחילים, לתמוך בהם רגשית ולספק להם הכוונה....
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^
Lassila et al., 2017
המאמר מתאר מחקר שעסק ברגשותיהם של מורים מתחילים כלפי מערכות היחסים שלהם עם המנהלים בבתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים ביפן. המחקר נערך בשיטת מחקר איכותנית של ניתוח נרטיבים שמופיעים בסיפוריהם של 16 מורים מתחילים, כפי שהוא סופרו בראיונות אישיים שנערכו איתם על ידי החוקרים.
מבוא
כדי להבין את דרכי ההתמודדות של מורים בתחילת הקריירה שלהם, חשוב לקחת בחשבון ממדים שונים הקשורים לסביבת העבודה שלהם, ובמיוחד מערכות היחסים שלהם עם מבוגרים אחרים כמו מנהלים או קולגות. מערכות יחסים קולגיאליות יכולות להשפיע באופן חיובי על התפתחותם של מורים ועל המחויבות שלהם לעבודה, על ידי שיתוף של חוויות חיוביות מהעבודה ושיתוף של נושאים רגשיים. בהתייחס לכך, קיימים ממצאים המראים שמנהלי בתי ספר יכולים לתרום למורים מתחילים על ידי כך שהם יכולים להפחית את עומס העבודה על המורים, להקטין את תחושת חוסר הוודאות של מורים מתחילים, לתמוך בהם רגשית ולספק להם הכוונה....
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^
