מערכות יחסים אכפתיות בצוות בית הספר: מחקר של הקשר בין חמלה לבין מעורבות של המורה בעבודתו

סיכום בעברית בהיקף 735 מילים, של המאמר:

Eldor, L. & Shoshani, A. (2016). Caring relationships in school staff : Exploring the link between compassion and teacher work engagement. Teaching and Teacher Education, 59, 126–136.

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


מערכות יחסים אכפתיות בצוות בית הספר: מחקר של הקשר בין חמלה לבין מעורבות של המורה בעבודתו
Eldor & Shoshani, 2016

תמצית המאמר
א. תפקיד החמלה שאותה מקבלים מורים מקולגות וממנהלים.
ב. ההשפעה של חמלה על מעורבות של מורים ועל רווחה הנפשית שלהם במקום העבודה.
ג. חמלה קשורה באופן חיובי לעוצמה הרגשית, המחויבות ושביעות הרצון של מורים.
ד. חמלה קשורה באופן שלילי לשחיקה של מורים.
ה. חמלה כמנגנון להתמודדות עם תנאים מלחיצים בהוראה.
המאמר עוסק בהשפעה של חמלה שאותה מקבלים מורים מקולגות שלהם ומהמנהלים על הרווחה הנפשית שלהם בעבודה.

מבוא
חמלה במקום העבודה מוגדרת כהבעת חיבה, אכפתיות, נדיבות ונעימות כלפי עמיתים לעבודה (כמו קולגות או כפופים), מבלי לצפות ליתרונות ספציפיים עבור הארגון בעקבותיה. חמלה משמעותית במיוחד בהקשרים בית ספריים, מפני שחמלה של מורים כלפי תלמידים היא מרכיב חיוני. מרבית המחקרים שעסקו בחמלה בבתי ספר התמקדו בחמלה כלפי תלמידים, והזניחו את ההשפעה של חמלה כלפי עובדים...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^