מענה על שאלות בקרב ילדים עם מוגבלות אינטלקטואלית
Sanders & Erickson, 2018
המחקר עוסק ביכולת של תלמידים עם לקות אינטלקטואלית (intellectual disability) לענות על שאלות WH בהתאם למילות שאלה שונות (who, what, where, when, why, how), בחלוקה לתנאים שבו מוצגת להם תמונה שיכולה לסייע לתשובה או לא מוצגת, ובהשוואה בין מילות שאלה קונקרטיות (who, what, where) למילות שאלה אבסטרקטיות (when, why, how).
1. מבוא
1.1. החשיבות של הבנת שאלות
היכולת לענות על שאלות משפיעה על השפה, האוריינות, וההישגים הלימודיים במהלך שנות בית הספר. החל מתחילת שנות בית הספר, זוהי מיומנות חשובה אשר נבחנת באופן ישיר. היכולת לענות על שאלות נבחנה במספר פרספקטיבות שונות בקרב תלמידים עם או ללא לקויות שפה, אך היא לא נבחנה בקרב תלמידים עם לקות אינטלקטואלית. מטרת המחקר הנוכחי היא לגשר על פער מחקרי זה.
1.2. שאלות WH – תיאור קצר
הבנה ומענה על שאלות כוללים שילוב בין מיומנויות לשוניות וקוגניטיביות. למשל, מיומנויות סמנטיות נדרשות כדי להבין את משמעות מילת השאלה, ומיומנויות תחביריות נדרשות כדי להבין את...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^