מהי חשיבה אפיסטמולוגית ולמה היא חשובה?
Kuhn & Weinstock, 2002
מבוא
המאמר עוסק במושג "חשיבה אפיסטמולוגית", גם מבחינה תיאורטית וגם מבחינת האפשרות להערכה אמפירית. במאמר מוצג מודל לרמות שונות של התפתחות החשיבה האפיסטמולוגית לאורך שנות החיים, ומחקר כמותי שבחן את רמות ההתפתחות השונות של רמת החשיבה האפיסטמולוגית על פי קבוצות גיל שונות וקבוצות אוכלוסייה שונות. עד לשנים האחרונות, המחקרים בנושא חשיבה אפיסטמולוגית היו גוף מחקרי מבודד שהתפתח באופן עצמאי, וכמעט לא היו ניסיונות לחבר אותו למושגים כלליים יותר של התפתחות קוגניטיבית. המטרה במחקר הנוכחי היא גם לחבר בין התיאוריה בתחום זה לבין משמעויות מעשיות בחיי היומיום.
מהי התפתחות?
מחקרים תיאורטיים בנושא חשיבה אפיסטמולוגית מתבססים במידה רבה על מודל שלבים. למודל שלבים יש יתרונות וחסרונות, כאשר היתרון הוא שמיפוי תהליך ההתפתחות בשלבים מאפשר הערכה אמפירית טובה יותר. מצד שני, תיאור השלבים השונים באופן דיכוטומי במקרים רבים מזניח ניואנסים רבים שקיימים בכל שלב, ולעיתים מפשט בצורה מוגזמת תופעות מורכבות. במחקר הנוכחי, המודל המוצע...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^