מדיניות משותפת להחלפה, הפצה, וניהול מלאי של מוצרים מתכלים
Coelho & Laporte, 2014
תקציר
המאמר מנתח את ההחלטות המשותפות האופטימליות לגבי מתי, כיצד ועד כמה לחדש את המלאי של מוצרים בגילאים שונים. אנו דנים במאפיינים העיקריים של הבעיה, שנובעים מהתלות ההדדית של חידוש המלאי ושל ההפצה של מוצרים מתכלים, ואנו ממדלים אותם תחת הנחות כלליות. לאחר מכן אנו פותרים את הבעיה באמצעות אלגוריתם סיעוף וחלוקה (branch-and-cut algorithm), ובודקים את הביצועים שלו על סט של דוגמאות אקראיות.
נמצא שהאלגוריתם מסוגל לחשב את הפיתרון האופטימלי בדוגמאות של עד 30 לקוחות, 3 תקופות, וגיל מקסימלי של שתי תקופות בעבור מוצר מתכלה. בעבור הדוגמאות שלא נפתרו פער האופטימליות היה תמיד קטן, פחות מ1.5% בממוצע עבור דוגמאות עם 50 לקוחות.
בנוסף השווינו את המדיניות האופטימלית עם שתי מדיניויות מכירה תת-אופטמליות: (1) תמיד מכור את המוצר הישן ביותר הזמין על מנת למנוע קלקול, ו(2)תמיד מכור את המוצר הטרי ביותר ראשון כדי להגדיל את ההכנסות....
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^