מדיה חברתית והאביב הערבי – הפוליטיקה באה קודם

סיכום בעברית בהיקף 1190 מילים, של המאמר:

Wolfsfeld, G., Segev, E., & Sheafer, T. (2013). Social media and the Arab Spring: Politics comes first. The International Journal of Press/Politics, 18(2), 115-137.‏

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


מדיה חברתית והאביב הערבי - הפוליטיקה באה קודם
Wolfsfeld et al., 2013

תקציר
מטרת המאמר היא לבחון את תפקיד המידה החברתית בפעולה קולקטיבית, בתוך מבנה תיאורטי כללי יותר, תוך התייחסות לחקר המקרה של אירועי האביב הערבי. המאמר מציג שני עקרונות תיאורטיים רחבים. הראשון הוא שלא ניתן להבין את תפקיד המדיה החברתית בפעולה קולקטיבית מבלי לקחת בחשבון את הסביבה הפוליטית שבה הם פועלים. לפי העיקרון השני, סביר יותר שעליה משמעותית בשימוש במדיה החדשה תבוא בעקבות כמות משמעותית של פעילות מחאתית, מאשר שהפעילות המחאתית תנבע מהעלייה בשימוש במדיה החברתית. המחקר בוחן את שני העקרויות באמצעות נתונים פוליטיים, תקשורתיים ונתונים מהמחאה, מ-20 מדינות ערביות והרשות הפלסטינית. הממצאים מספקים תמיכה חזקה לשתי הטענות.

הקדמה
בשנים האחרונות חלו התפתחויות משמעותיות בתחום המדיה החברתית, ועולה השאלה מה תפקידן של רשתות חברתיות בהנעת פעולה חברתית. הדיון בשאלה זו סוער במיוחד בכל הנוגע לאביב הערבי. המאמר טוען שהפוליטיקה מקדימה את הפעולה הקולקטיבית במדיה החברתית, משתי בחינות: מבחינה אנליטית - זו טעות לנסות להבין את תפקיד המדיה החברתית בתהליך פוליטי מבלי לחשוב על הסביבה הפוליטית. מבינה כרונולוגית הפוליטיקה קודמת למדיה החברתית מפני שבד"כ יהיו מספר מחאות חברתיות והשימוש במדיה החברתית יגיע רק לאחריהן.

ביקורת פוליטית ומחאה
הכותבים מתמקדים בסיבה הנפוצה ביותר לחוסר יציבות פוליטית - ביקורת פוליטית. טיעון שעשוי להיות רלוונטי לכל מדינות ערב הוא שמוסדות במדינות אנוקרטיות (מדינות לא דמוקרטיות שאינו לגמרי אוטוקרטיות) אינן יכולות לסגל מדיניויות ממשלתיות לדרישות של האזרחים במהירות מספיק גדולה, דבר שמגדיל את הסיכון...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^