מבוא לשיטות מחקר במדיה דיגיטלית: איך לחקור והיישומים של נתוני ניו-מדיה
Hutchinson, 2018
תקציר
המאמר עוסק ב"שיטות מחקר דיגיטליות", שמוגדרות כמחקר מבוסס אינטרנט. המחקר מגדיר שיטות מחקר של מדיה דיגיטלית כגישה מתודולוגית שמשלבת בין נתונים מבוססי אינטרנט, לבין שימוש במאגרי נתונים של פלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וכו'. המאמר הוא מבוא לסדרת מחקרים שעוסקים בשינויים עכשוויים שמתרחשים בשיטות מחקר אלה, ובצורך לפתח מסגרת תיאורטית רחבה למחקרים בתחומי המחקר של רשתות חברתיות. המאמר לא מתאר מחקר ספציפי, אלא מציג את הרעיון הכללי של המחקרים שיוצגו בהמשך הגיליון.
סיכום המאמר
המאמר הוא מבוא להצגה של חלק מהמחקרים הטובים ביותר שהוצגו בכנס של שיטות מחקר דיגיטליות של הארגון של הקהילה הדיגיטלית באוסטרליה וניו-זילנד (ANZCA) בשנת 2015. לאחר הכנס הקודם שהתקיים בשנת 2014, נראה שהתבצע מאמץ מחקרי לגבש את עבודתם של חוקרים שונים בארגון ולפתח שיטות מחקר אחידות. חלק מהמחקרים התמקדו בשיטות מחקר...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^