לנווט באתגרי הרשת הגלובליים של תעשיית הספנות

סיכום בעברית בהיקף 3268 מילים, של הדו"ח:

deMin, J. E. (2017). Navigating the Global Network Challenges of The Ocean Shipping Industry. El Segundo, CA: BT Infonet.

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


לנווט באתגרי הרשת הגלובליים של תעשיית הספנות
deMin, 2017

הקדמה
הסחר העולמי גדול בשיעור אסטרונומי במהלך 100 השנים האחרונות, בעיקר בגלל תעשיית הספנות. בנוסף, לשינויים רדיקלים בצורת העברת המטען, כוח אבולוציוני נוסף הגביר משמעותית את הסחר הבינלאומי – בפרט, הגידול האוכלוסייה הגלובלית. ההשפעה נטו של כוחות השוק הייתה אתגר לפיתוח יותר שיטות גלובליות להעברת מטען והמידע הקשור אליו. בתגובה למטען הנע, בוני אניות הגיבו על ידי המצאת סוגי כלים חדשים לחלוטין והרחיבו את הגבולות של ה-deadweight tonnage והמהירות. התוצאה הייתה מערכת תחבורה ימית היכולה לשאת במידה רבה כמויות מוגברות של מטענים במהירות ובבטחה. עם זאת, מהפיכה זו יצרה גם תלות מוגברת בטכנולוגיית המידע ותשתית הרשתות דרכם עוברות כמויות עצומות של מידע. לפיכך, תשתית הרשת, כמו הכלים החדשים שפותחו, חייבת להעביר מידע עם רמה שווה של מהירות ובטיחות.

רקע על האבולוציה של ההמכלה ותעשיית הספנות
לא רק שדפוסי הסחר וסוגי המטען השתנות משמעותית, גם האניות שנושאות את המטען השתנו כמעט ללא היכר. באופן דומה, שיטות הסחר העכשוויות נושאות דמיון מועט אם בכלל לאלו שהיו בעבר. המפתח לשינוי זה מורכב מ-3 פרמטרים: המכלה, אינטרמודאלי, וגלובליזציה. לפני הופעת התקן של מכולות 20' ו-40' הסחר העולמי היה התחייבות קטלנית, כאשר היבשה והים היו לגמרי מבודדים, עם מעט מאוד תיאום בין תהליכי התפעול העצמאיים השונים. בעל המטען קיבל את המטען כשהוא הגיע לרציף. השולח והמקבל לא חלמו אפילו על לקבל שירות 'בזמן'. מותרות מסוג זה לא היה פשוט אפשרי, ותוואי העיכובים, שהיו תמיד חלק ממערכת התחבורה, היו מציאות בלתי נמנעת וכחלק מהעסקים הבינלאומיים.
היום כל זה השתנה. המסעות הראשונים לפני 40 שנה (האינטגרציה בין שרשרת האספקה שהתפתחה END TO ENDבעשורים האחרונים) הוכיחו את היתכנות הובלת המכולות, תוך עשיית מהפיכה בתנועת העברת המטען על ידי מתן אפשרות לחלקים של היבשה והים לתפקד כמערכת משולבת. ב-4 העשורים האחרונים, פריצת הדרך הטכנולוגית והמסחרית הזו הובילה להיעלמות העולם של טעינת אניות 'בידיים' שהיה קיים מאות שנים לפני כן.
ב-2002, אניות המכולה היו כמעט 1/4 מהיקף האניות החדשות (2,700 אניות) שהוזמנו על ידי לקוחות בכל העולם, שהיו צפויות להצטרף לצי העולמי של כ-87,000 אניות סוחר. התחבורה של מטען כללי נשלטת כעת על ידי תנועת מכולות ממוצא ויעד שונים ברחבי העולם. ב-2002, יותר מ-200 מיליון תנועות מכולות בוצעו בנמלי העולם. מכולות נמדדות ביחידות של 20 foot (TEU), המייצגות קופסת מתכת 20 פיט אורך, 8 פיט רוחב, 8.5 פיט גובה.
מצאי המכולות העולמי בבעלות בעיקר על ידי 2 חברות: מובילים ימיים וחברות ליסינג. ב-2002, בבעלות המובילים ימיים היו של כ-7.4 מ' TEU מתוך הובלה של 15.1 מ' TEU, בעוד שחברות הליסינג היו בבעלות של כ-6.8 מ' TEU.
חמשת המובילים העיקריים במונחי היקף הובלת TEU הם: מארסק, P&O Nedlloyd, קבוצת אוורגרין, האנג'ין, Mediterranean. מארסק היא ללא ספק מפעילת שירותי ההובלה הגדולה ביותר, עם בערך 700 א'TEU ב-2002. לעומת זאת, המוביל השני בגודלו הוא P&O Nedlloyd שהוביל רק 380 א'TEU.
ניתן להוביל כ-7,700 TEU על המגה אניות של היום שהן 1,138 פיט (347 מ') אורך – כמעט 1/4 מייל, או כמעט 4 מגרשי פוטבול ויש להן 140 פיט beam (42.8 מ'). המנופים מגבירים מהירות, המכולות מועמסות יותר לגובה, והאניות ממשיכות לגדול, עם צפי לבניית אניות של 10,000 TEU קיבולת. אניות בהיקף של 10,000 TEU תומכות בסטוק מכולות של 17 שורות רוחב.
אניות המכולה של היום הן חוד החנית של הובלת המטענים, אבל הן רק חלק מהמערכת האינטגרלית השלמה הכוללת גם מסופים חכמים, שלוחות אינטרמודאליות לנקודות פנים יבשתיות על ידי רכבת או כביש, ומערכות מידע אוטומטי המנטרות מטען לכל אורך המסע. כל מבט בתעשייה זו הוא מורכב מאוד ומעוצב על מנת להביא לאופטימום את יעילות זרימת הטובין.
עם זאת, על מנת שהמערכת האינטגרלית הזו תעבוד יש צורך תשתית רשת נתונים בסיסית עליה יכולים הנתונים לעבור ללא הפרעה לנקודות השונות במערכת ההובלה. מנקודת מבט של לקוחות הנמל, אניות המכולות הן הכי רגישות לזמן, עם מטען רב ערך הדורש טיפול זריז, אשר בתורו, דורש קואורדינציה בין פעולות על ידי מפעילי האניות, רשויות הנמלים, ארגוני ההובלה היבשתית, וסוכנויות תמיכה ורגולציה. פעילויות אלו מתוכננות, יזומות, מנוהלות ומבוקרות על ידי חילופי מידע בזמן אמת על פני רשתות תקשורת גלובליות WAN- Wide Area Network.
כל חוסר יעילות או הפרעות לתנועת המידע מיד מורגשות בכל מערכת ההובלה, עם עיכובים ועלויות עבור זמן סרק, demurrage, עונשים וקנסות...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^