"למה לא להיות דוקטור?" – אנשים עם לקויות למידה מספרים על הצלחתם באקדמיה
פרופר ומירסקי, 2013
ההגדרה של "ליקויי למידה" היא כ"מונח כללי המתייחס לקבוצת הפרעות הטרוגניות, אשר מתבטאת בקשיים משמעותיים ברכישת הקשבה, דיבור, קריאה, כתבה, המשגה ו/או יכולות מתמטיות ובשימוש בהם". המחקר הנוכחי עוסק באנשים עם לקויות למידה שמצליחים בלימודים אקדמיים למרות לקויות הלמידה, והגורמים המאפשרים להם להצליח.
שכיחות ליקויי למידה במוסדות להשכלה הגבוהה בארץ ובעולם
שכיחות לקויות הלמידה היא כ- 1.5%-3% בכלל האוכלוסייה. בשנים האחרונות קיימת עלייה במספר הסטודנטים עם לקויות למידה שלומדים במוסדות להשכלה גבוהה, בעולם וגם בישראל. בישראל נחקק בשנת 20008 "חוק זכויות תלמידים עם לקויות למידה במוסדות על-תיכוניים".
התמודדות הפרט והמשפחה עם לקות למידה
אנשים עם לקויות למידה מתמודדים עם קשיים רבים בלימודים בכלל ובהשכלה הגבוהה בפרט. חלק מהתמודדות זו קשורה גם לתחושת מסוגלות ודימוי עצמי נמוכים, ולקשיי הסתגלות. בהתמודדות של תלמידים עם לקויות למידה קיימת השפעה גם ליחס ההורים, כאשר להורים יש תפקיד חשוב במערך התמיכה בילדים עם...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^