"טירות באוויר": המיתוס של "המלון הגדול"
Hay, 1987
"המלון הגדול" (Grand Hotel) כדלת מסתובבת ל"עולם היפה"
השימוש בבתי מלון מפוארים בסרטים איטלקיים המתארים את שנות ה-30 של המאה ה-20, כמו בסרט "זיכרונות" (Amarcord) של פדריקו פליני מייצג את האופן שבו מרחב של מלונות מפוארים שימש כ"מודל מרחבי" בתרבות הפופולארית המאפשר הצצה ל"חיים אחרים", חיים של יוקרה וקידמה, המיוצגים על ידי האורחים במלון, התפאורה, האומנות, הריהוט במלון וכדומה. המלון מייצג את הסתירה בין הערכים הבורגניים של המעמד הבינוני, לבין הקודים והנורמות של המעמד העליון. באופן זה, סרטים אלה מייצגים את התודעה האיטלקית בשנות ה-30 של המאה ה-20 שנמצאה בסתירה בין הערכים של לאומיות לבין הקדמה והטכנולוגיה האוניברסלית.
מסילות: רומנטיקה לאורך הכביש המהיר
בקולנוע האיטלקי של שנות ה-30, "המלון הגדול" הוא מוטיב חוזר המשמש לייצוג אומנותי של מאפיינים...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^