חכמה אסופה: החינוך האינדיאני באמריקה. פרק 1: הקדמה - המורה כלומד
Cleary & Peacock, 1998
הספר עוסק בחוכמתם של מורים בנוגע לחינוך אמריקאי-אינדיאני, ביכולתם ללמוד מהתלמידים ומתהליך העברת הידע. מרבית התכנים בספר מועברים באמצעות סיפורים, והחוקרים מדגישים שעל כל קורא לפרש אותם כראות עניו.
סיפורו של המחקר: הספר מבוסס על ראיונות עם 60 מורים, אינדיאנים ולא-אינדיאנים, וגם על ראיונות עם 50 מורים של אוכלוסיות ילידות באוסטרליה ובקוסטה-ריקה. החוקרים חיפשו מורים טובים אך גם מורים חיוביים פחות. בנוסף נערכו תצפיות ושיחות לא רשמיות, לצורך הבנת ההקשר של דברי המורים.
אחד מהמרואיינים הבולטים הוא טום קטרון (Tom Ketron), מורה שהחוקרים העריכו במיוחד. הוא הקדיש זמן רב כדי לחשוב ולהבין את עבודתו, ולכן תשובותיו בראיונות היו בהירות ועזרו להבנה. בפרק זה החוקרים מציגים את התמות במחקר, באמצעות הסיפורים של קטרון. הראשונה היא "המורה כלומד". תמה זו עלתה אצל מורים שנהנו מעבודתם ומצאו בה עניין.
פרק 1 - המורה כלומד
קטרון מספר שלא תמיד מורה יודע את כל הדברים שהוא צריך לדעת. לדבריו, אי אפשר "לבלף" כי כולם עושים טעויות, במיוחד כשאתה מגיע מרקע שונה מהתלמידים, ועלול להגיד או לומר משהו...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^